וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ושות' השלים מכירת 10 מיליון מניות אל על שרכש מהסוכנות היהודית

אילן מוסנאים

3.11.2003 / 14:38

על פי הערכות, לאומי ושות' רכש את המניות עבור משקיע אסטרטגי שאינו בעל עניין בחברה; המניות נרכשו ביום חמישי במסגרת מכרז שערכה הסוכנות היהודית על אחזקותיה באל על



חברת לאומי ושות' השלימה אתמול את ההפצה של 10 מיליון מניות של אל על, שרכשה מהסוכנות היהודית. חברת החתמות הפיצה ביום חמישי האחרון את רוב החבילה, כ-9 מיליון מניות, תמורת כ-10.6 מיליון שקל, ואתמול היא מכרה עוד מיליון מניות.



לאומי ושות' רכשה את המניות מהסוכנות היהודית במסגרת המכרז שהאחרונה ביצעה על אחזקותיה באל על בהיקף של כ-10 מיליון מניות. על פי הערכות, לאומי אספה את המניות עבור משקיע אסטרטגי יחיד שאינו בעל שליטה בחברה, ואשר רכש את המניות במספר מנות.



ב-21 לחודש פורסם בלעדית ב-TheMarker כי הסוכנות היהודית פנתה לשורה של חתמים וברוקרים מקומיים בהצעה למכור להם 10 מיליון מניות של אל על. אתמול היה היום האחרון בו יכלו הגופים לחזור אל הסוכנות עם הצעות המחיר שלהם.



המדובר במניות שהסוכנות היהודית החזיקה לפני ההפרטה של אל על בבורסה. כזכור, המדינה ביצעה את מהלך ההפרטה של אל על בתחילת חודש יולי בעת שמכרה 200 אלף יחידות שכללו 2,225 מניות כל אחת (ובסך הכל כ-445 מיליון מניות), וגייסה סכום של כ-63.7 מיליון שקל. מתוך סכום זה כ-41.6 מיליון שקל זרמו לקופת הממשלה, והיתרה, בהיקף של כ-22.1 מיליון שקל, הגיעה לחברה.



אל על, שנסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-554 מיליון שקל, היא חברת התעופה הגדולה בישראל. מניות החברה סיימו את יום המסחר הראשון בבורסה במחיר של 92.4 אגורות, תוך שהן מניבות למשקיעים רווחי הון של כ-77% על החבילות שרכשו. המניות המשיכו לנסוק גם בימים שבאו אחרי ההנפקה בשל הציפיות להתפתחות מאבק שליטה על החברה, והגיעו בשיא לרמה של 152 אגורות. היום נסחרת המניה במחיר של 116 אגורות.



ברבעון הראשון שלה בשוק ההון (הרבעון השני של 2003) פירסמה החברה דו"חות מאכזבים, ודיווחה על גידול חד של כ-200% בהפסדים לרמה של 28.8 מיליון דולר, וזאת למרות צמיחה של 9.5% בהכנסות לרמה של כ-266.3 מיליון דולר.



עם זאת, בכתבה שפירסם עיתון "הארץ" בסוף ספטמבר, צוטט אחד מבכירי אל על שאמר כי החברה סיימה את עונת הקיץ בתוצאות טובות, וכי הרבעון השלישי של 2003 יהיה טוב יותר מהרבעון השלישי ב-2002, בו הציגה החברה רווח של כ-29 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully