וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מתחזק ב-0.2% מול הין בעקבות הנתונים הכלכליים החיוביים מארה"ב

דפנה מאור

3.11.2003 / 15:13

היורו נסחר ללא שינוי ב-1.1596 דולר לאחר עלייה במדד מנהלי הרכש בגוש היורו באוקטובר



הדולר ממשיך במגמה שרשם בסוף השבוע שעבר מול המטבעות העולמיים. נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו בארה"ב בשבוע שעבר תומכים במגמה החיובית במטבע האמריקאי. הדולר עולה ב-0.2% מול הין לרמה של 110.175 ין, לעומת 109.96 ין ביום שישי. היורו כמעט ללא שינוי בשער של 1.1596 דולר, לאחר שנתוני מדד מנהלי הרכש בגוש היורו הצביעו על המשך צמיחה בענף.



התחזקות הדולר נרשמת על רקע שיפור בנתוני המגזר היצרני בארה"ב וקצב הצמיחה המהיר שרשם המשק האמריקאי ברבעון הקודם, כפי שדווח ביום שישי. מדד מנהלי הרכש של אזור שיקגו, הבוחן את הפעילות היצרנית באזור המערב התיכון בארה"ב, זינק לרמה של 55 באוקטובר, לעומת 51.2 בספטמבר. היום צפוי להתפרסם מדד מנהלי הרכש הארצי, הצפוי לרשום עלייה לרמה של 55.8 נקודות.



נתון חזק נוסף שתומך בדולר הוא קצב צמיחה גבוה מהצפוי, של 7.2%, בתמ"ג של הרבעון השלישי. היה זה קצב הגידול הרבעוני המהיר ביותר מזה 19 שנה. לעלייה חדה תרם שיפור בצריכה הפרטית ובהשקעות העסקיות.



הימנעותו של שר האוצר של ארה"ב מלדון בנושא מדיניות המטבע באסיה הובילה גם היא להתחזקות הדולר מול הין. ביפאן לא התקיים היום מסחר לרגל חג.



ביקורת בארה"ב על מדיניות המט"ח של סין



משרד האוצר של ארה"ב אומנם קבע כי סין, יפאן ושותפות סחר מרכזיות נוספות של ארה"ב אינן מבצעות מניפולציות במסחר במט"ח, אך הוסיף כי על סין להגמיש את מדיניות המטבע שלה. בדו"ח, שעוסק במדיניות מסחר במט"ח במדינות זרות ועורר ציפיות רבות בקונגרס האמריקאי, מסר משרד האוצר כי הוא מאיץ באופן פעיל בסין לסיים את קיבוע המטבע המקומי לשער הדולר, ביחס של כ-8.28 יואן לדולר.



תעשיינים ומחוקקים בארה"ב טענו כי קיבוע המטבע באופן מלאכותי מסייע לתחרותיות של סחורות היצוא מסין, גרם לאובדן מיליוני משרות ופגע בתחרותיות של ארה"ב בשוקי היצוא. "מדיניות זו אינה הולמת כלכלה מובילה כמו סין ועליה להשתנות", נכתב בדו"ח לקונגרס הנדרש על פי חוק, ועוסק במסחר במט"ח במדינות זרות במחצית הראשונה של שנת 2003. עוד נכתב בו כי יש להמשיך "לפעול בנחרצות מול סין", כדי להבטיח את המשך הגמשת שערי המטבע.



ציפיות להעלאת ריבית בבריטניה; ללא שינוי בגוש היורו



הבנק המרכזי של בריטניה (BoE) צפוי להעלות את הריבית בפגישתו השבוע, כך עולה מהמסחר באג"ח הממשלתיות בבריטניה ומתחזיות כלכלנים. הריבית הנוכחית היא 3.5%, והעלאתה ברבע אחוז עשויה לנבוע מהצמיחה הבריאה בכלכלה הבריטית, ומהחשש כי שוק דיור דוהר יביא לעליית מחירים. ציפיות אלו הובילו את הליש"ט לשיא של חמש שנים, בשער של 1.708 דולר, בשבוע שעבר. הבוקר נסחרת הליש"ט ב-1.695 דולר, כמעט ללא שינוי לעומת שערה ביום שישי.



בנפרד, צפוי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להשאיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי. היום רשם מדד מנהלי הרכש בגוש היורו עלייה לרמה של 51.3 באוקטובר לעומת 50.1 בספטמבר. היתה זו עלייה רביעית ברציפות, והרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2002.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully