וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל דנקנר השקעות: נוצר מומנטום למהלך מהיר למיזוג מתב-תבל

ערן גבאי

3.11.2003 / 15:44

הערכות: הבנקים יעדיפו להיפטר ממניות תבל במסגרת העסקה ולבצע את המחיקות הנדרשות. מאיר סרברניק: למתב-תבל יהיה היקף חוב למנוי נמוך מ-1,070 דולר

"לחברת מתב-תבל, או מתב החדשה, יהיה היקף חוב למנוי הנמוך מהיקף החוב למנוי שתוכנן בחברת הכבלים הממוזגת", כך אומר מאיר סרברניק, מנכ"ל קבוצת דנקנר השקעות. נזכיר כי חברת הכבלים הממוזגת אמורה היתה לשאת חוב למנוי של כ-1,070 דולר. משמעות הדבר היא שמתב תרכוש את המנויים והרשת של תבל ותיקח על עצמה חוב למנוי של כ-1,000 דולר. למתב כיום חוב למנוי של כ-600 דולר, ולתבל חוב למנוי של כ-1,400-1,500 דולר למנוי.

יוצא אפוא, שהבנקים שהעניקו אשראי למתב - לאומי והבינלאומי - לוקחים על עצמם חוב גדול יותר מהחוב המקורי של מתב, אך באמצעות עסקת מתב-תבל, תוכל תבל לפרוע חלק מחובתיה לבנקים, בה לאומי הוא הנושה הגדול ביותר וגם לבינלאומי חוב של יותר מ-450 מיליון שקל.

למעשה, הבנקים רשאים להחזיק במניות תבל, שהועברו לידיהם כחלק מהסדר הנושים שאושר לתבל למשך שנה וחצי, אך ככל הנראה יעדיפו להיפטר מהמניות בתוך זמן קצר בהרבה ולבצע את המחיקות הנדרשות בגין חוב תבל בהקדם. עם זאת, ברור שרמת הסיכון של חוב הבנקים תרד כשיתבצע מיזוג מתב-תבל.

כיום הבנקים מחזיקים במניות תבל, וקיימת אפשרות שהבנקים יחזיקו בחלק ממניות חברת מתב-תבל. מתב-תבל תוחזק על ידי 3 משמקיעים בנתחים שווים: דנקנר השקעות, קבוצת דלק, ומשקיע שלישי (עשוי להיות קבוצת שמרוק או קרן אייפקס) כל אחד בכ-19.99% מהמניות. ייתרת המניות עשויים להיות בידי הציבור, וייתכן שחלקם יהיו בידי הבנקים. מתב-תבל תהיה חברה עם כ-600 אלף מנויים.

סרברניק טוען כי "קיימות הבנות עם הבנקים על מבנה העסקה הכולל ועל מימון החברה הממוזגת, ועל כן אני לא רואה בעיה שעשויה להתעורר מצד מי מהבנקים לעסקה".

סרברניק מציין כי מתב החדשה תתאפיין במבנה החזקות ברור וברמת חוב למנוי שיוציא את הכבלים לדרך חדשה. "העסקה תוריד משמעותית את היקף החוב שלנו. דנקנר השקעות תחזור להציג הון עצמי חיובי (אחרי בשלושת הרבעונים האחרונים הסתכם ההון העצמי של החברה בגירעון של כ-114 מיליון שקל). נוצר כעת מומנטום ועל כן אני מאמין שניתן יהיה לגבש את כל המהלך ולהוציא אותו אל הפועל בלוח זמנים קצר", אומר סרברניק.

דנקנר השקעות היתה חייבת לרדת אל מתחת להחזקה של 20% בחברת הכבלים כדי לפתור את בעיית "איש קשור" ואת בעיית קבוצת לווים. לדברי סרברניק, "היעד האסטרטגי שלנו, לאחר קריסת התהליך הקודם של מיזוג הכבלים, הוא מיזוג מתב-תבל. עסקה זו תהווה את הצומת למפגש עבור כל המעורבים בתהליך למיזוג חברות הכבלים, כולל בנק ישראל. למדנו את לקחיי כישלון תהליך המיזוג הקודם".

סרברניק מציין כי בגמר התהליך החדש למיזוג מתב-תבל ולהכנסת שותף שלישי לחברת מתב החדשה, דנקנר השקעות תחזיק בכבלים בנתח קטן יותר, אך הוא יהיה בעל ערך כספי רב יותר.

כך התגבשה העסקה עם קבוצת דלק לרכישת 19.99% ממניות מתב שבידי דנקנר תמורת כ-54 מיליון דולר, ובאותו אופן תתגבש עסקה דומה עם משקיע שלישי בתוך חודשים ספורים לרכישת נתח של כ-19.99% ממניות מתב החדשה (אחרי המיזוג עם תבל) בהיקף של כ-54 מיליון דולר אף היא. העסקה עם דלק, כמו גם העסקה עם המשקיע השלישי יתבצעו לפי מחיר המשקף למתב שווי של כ-270 מיליון דולר, בעוד שוויה של מתב כיום כ-220 מיליון דולר, פרמיה של כ-22%.

לדברי סרברניק, התוכנית הזו תעלה בקנה אחד עם כל ההתניות וההוראות שדרש בנק ישראל ותאפשר ביצוע מהיר וחלק של מיזוג מתב-תבל. בשלב ראשון חברת מתב החדשה תמשיך בשיתוף הפעולה השיווקי עם חברת הכבלים ערוצי זהב, מתוך מגמה שהאחרונה תוכל להצטרף למיזוג הכבלים בהמשך. ככל הנראה, אחרי שגם בערוצי זהב יעבור בעל המניות הגדול, אליעזר פישמן, דילול בהחזקותיו שימנע את ייחוס כל חוב חברת הכבלים הממוזגת לקבוצת עסקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully