וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובה משקיע בכבלים: דלק תרכוש 19.99% ממניות דנקנר השקעות במתב תמורת 54 מ' ד'; יצורף שותף שלישי למתב-תבל

ערן גבאי

3.11.2003 / 11:54

דלק תרכוש תחילה כ-7% ממתב תמורת כ-18.9 מ' ד' ויונפקו עבורה אג"ח להמרה בכ-12.99% ממניות מתב תמורת 35.1 מ' ד'; בעלי המניות במתב החדשה יחזיקו בכ-60% מהמניות



חברת דנקנר השקעות וקבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, חתמו על הסכם למכירת 19.99% ממניות דנקר השקעות במתב לתשובה תמורת כ-54 מיליון דולר.



דנקנר השקעות מודיעה היום שהיא חתמה עם דלק נכסים והשקעות על מזכר עקרונות לא מחייב לפיו הצדדים יתקשרו בהסכם, במסגרתו תרכוש דלק מדנקנר השקעות מניות של מתב המהוות בשלב ראשון כ-7% מהון המניות של מתב, תמורת כ-18.9 מיליון דולר.



בנוסף, תנפיק דנקנר השקעות לדלק איגרות חוב להמרה, המהוות כ-12.99% מהון המניות של מתב בתמורה לכ-35.1 מיליון דולר.



השלמת מכירת המניות והנפקת איגרות החוב מותנית במספר תנאים מתלים, הכוללים אישור הרשויות הרגולטוריות הנוגעות לעניין ורכישת פעילות הכבלים של חברת תבל על ידי מתב.



נודע כי עסקת דנקנר-דלק תלויה בעסקת רכישת מנויי תבל על ידי מתב ובהכנסת שותף שלישי לחברת מתב החדשה (מתב-תבל), כך שבעלי המניות יחזיקו בה יחדיו בכ-60% מהמניות: 19.99% לדנקנר השקעות, 19.99% לדלק ו-19.99% למשקיע שלישי חדש.



מגעים כבר מתקיימים עם משקיע שלישי, ובדנקנר השקעות יקבלו את ההחלטה על זהות המשקיע השלישי בחברת מתב החדשה בצוותא, ובתוך חודשים ספורים. ההערכה היא כי עסקת המניות עם המשקיע השלישי תתבצע אף היא בתמורה לכ-54 מיליון דולר.



דנקנר השקעות הודיעה לאחרונה לבורסה שהיא מנהלת מגעים בדבר מכירה של עד מחצית מהחזקותיה בחברת הכבלים מתב. דנקנר השקעות מחזיקה ב-47.7%. כפי שפורסם בעבר, תשובה ניהל מגעים עם דנקנר השקעות לרכישת עד מחצית ממניות מתב שבידיהם, כ-24%.



בעבר דיווחנו שהמגעים בין דנקנר השקעות לבין קבוצת דלק נסובים סביב מכירת כ-28% ממניות הקבוצה במתב לתשובה, עם השארת אופציה בידי דנקנר השקעות לרכוש חזרה כ-4.5% ממניות מתב, ושמירה על חלוקת שליטה שווה בין דנקנר השקעות לבין דלק במניות מתב.



דנקנר השקעות נדרשת בהתאם לדרישת המפקח על הבנקים, יואב להמן, להקטין את החזקותיה במתב אל מתחת ל-20%, ועל כן השיחות מול תשובה מתנהלות לביצוע מכירה של 28% ממניות מתב, כך שדנקנר השקעות תחזיק במתב כ-19.5% מההון.



האופציה תאפשר לדנקנר השקעות להחזיק במתב בחלקים שווים עם דלק, אם לא תהיה בכך חריגה ממגבלות "לווה בודד" ו"איש קשור", בהתאם להנחיות של להמן לגבי מיזוג חברות הכבלים.



גם קבוצת דלק הודיעה לבורסה על קיום משא ומתן עם קבוצת דנקנר השקעות לרכישת חלק ממניות מתב. בעבר דובר שהעסקה, אם תגיע לכלל סיכום, תשקף למתב פרמיה של כ-15%-20% מעל מחיר השוק. מניית מתב נסחרת כיום במחיר של 33.12 שקל, ובשווי שוק של כמיליארד שקל. על כן, ההערכה היתה שרכישה של 28% מהמניות של מתב על ידי תשובה עשויה להסתכם בהשקעה מוערכת של כ-65 מיליון דולר.



שני הצדדים לעסקה הזמינו גם באחרונה עדכון להערכות השווי למתב. הערכת השווי הקודמת שהוצגה בפני הצדדים נקבה בשווי של כ-220 מיליון דולר למתב, כ-12% מעל מחיר השוק.



העסקה למכירת כמחצית ממניות דנקנר השקעות במתב אמורה לאפשר את ביצוע מיזוג מתב-תבל, כשלב ראשון בדרך למיזוג שלוש חברות הכבלים בעתיד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully