וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אוקטובר היה חסר תקדים בתעשיית קרנות הנאמנות

הרצל לקס

3.11.2003 / 16:30

כ-95% מהקרנות השיגו תשואה חיובית. הקרנות הבודדות שהפסידו מתמחות באג"ח צמודות לטווח קצר או חשופות לירידת מדדי המניות

חודש חסר תקדים עבר על תעשיית קרנות הנאמנות באוקטובר. כל אפיקי ההשקעה השיגו תשואות חיוביות ו-95% מהקרנות סיימו בתשואה של למעלה מ-0.2% בחודש, כך עולה מנתוני בית ההשקעות מיטב. הקרנות המתמחות במניות הובילו את ענף הקרנות בחודש החולף עם תשואה ממוצעת חריגה של 9.7% ואילו הקרנות השקליות השיגו תשואה של 0.7%.

הקרן הטובה ביותר באוקטובר היתה מיטב אופציות עם תשואה של 21%, והיא גם הקרן הטובה ביותר מתחילת השנה עם תשואה של 104.5%. שוק ההון הושפע באוקטובר מאפקט המדד השלילי החריג בשיעור של חצי אחוז שנרשם בספטמבר. מייד לאחר פרסום המדד החלו עליות בשוקי המניות והאג"ח בציפייה להורדת ריבית חדה, שאכן הגיעה בסוף החודש בדמות הפחתת חצי אחוז בריבית בנק ישראל. כך, עלו מדדי המעו"ף ות"א 100 ב-8.9% ו-9.5% בהתאמה, ומניות התל-טק זינקו ב-17% בהשפעת הרוח הגבית מוול סטריט.

הפחתת הריבית סייעה גם לקרנות האג"חיות: השחרים הארוכים עלו ב-3.4%, הגילונים והמק"מים הסולידיים יותר, עלו בחצי אחוז, ואפילו באג"ח הצמוד, שמדד שלילי פוגע בו בדר"כ, נרשמו עליות של 0.9% באיגרות הארוכות לטווח של 7-10 שנים, אם כי הצמודים הקצרים ספגו הפסדים.

העליות בשוק האג"ח ובמניות התרחשו במקביל לפיחות השקל, וגם זה אינו מעשה שבשגרה. באוקטובר נרשם פיחות של 1.1% בשער השקל מול הדולר ושל 0.8% מול היורו.

מבין 10 הקרנות שהציגו את הביצועים הטובים ביותר באוקטובר, אחת מתמחה באופציות, 3 מתמחות במניות מעו"ף, 3 מתמחות במניות ישראליות בחו"ל, 2 מתמחות במדדי מניות בחו"ל ורק אחת מוגדרת קרן מניות כללית. הקרנות שרשמו את התשואות הגרועות ביותר בחודש שעבר היו כמעט כולן קרנות המתמחות באג"ח צמודות לטווח קצר, פרט למובילה-אילנות חשיפה לירידת ת"א 25 - שהפסידה 8.9% בשל העלייה החדה במעו"ף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully