וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעה ניכרת בתוצאות אי.סי.טל: הפסד הנקי של 11.5 מיליון דולר

שירלי יום-טוב

3.11.2003 / 16:37

שולי הרווח הגולמי נפלו ל-22%. הכנסות של 10 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי מהרבעון הקודם. שרפה 12 מיליון דולר מתחילת השנה


חברת אי.סי.טל הציגה היום הרעה בפרמטר אחר פרמטר של דו"חותיה לרבעון השלישי. ההכנסות הציגו שחיקה נוספת, גם אם קטנה, וזאת לצד צניחה נוספת בשיעור הרווח הגולמי והפסד נקי שוטף גבוה שנעדרות ממנו הוצאות חד פעמיות כלשהן. אי.סי.טל, המפתחת פתרונות ניטור רשתות תקשורת ומניעת הונאות, רשמה הכנסות של 10 מיליון דולר ברבעון שחלף לעומת הכנסות בגובה 10.1 מיליון דולר ברבעון הקודם. ברבעון המקביל היו ההכנסות 24.3 מיליון דולר, כלומר צניחה של כ-59%.

"התוצאות הכספיות ממשיכות לשקף את מצב השוק, המתאפיין בתהליכי מכירה ממושכים, דחיית השקעות הוניות על ידי לקוחות והתארכות תהליכי משא ומתן בנושא תנאי אשראי", ציין אהרון שייך, נשיא ומנכ"ל החברה.

ברבעון הקודם היה ההפסד הנקי של אי.סי.טל 13.8 מיליון דולר, אך הוא כלל מחיקת מוניטין בגובה 6 מיליון דולר בגין רכישת חברת NetEye. ההפסד הנקי ברבעון השלישי היה גבוה אף הוא - 11.5 מיליון דולר או 64 סנט למניה, וזאת כאמור ללא פריטים חד פעמיים. ברבעון המקביל היתה אי.סי.טל חברה רווחית ורשמה רווח נקי של 4.5 מיליון דולר.

ההפסד הנקי הגבוה של אי.סי.טל היה על רקע ירידה חדה ברווחיות הגולמית והמשך הגידול בהוצאות התפעוליות. הרווח הגולמי היה 2.2 מיליון דולר בלבד, כלומר שיעור הרווח הגולמי היה כ-22% בלבד לעומת 60% ברבעון המקביל וכ-33% ברבעון הקודם. חוסר ההתאמה בין עלויות המכר של החברה לרמת ההכנסות שלה באה לידי ביטוי בכך שעלות המכר ירדה ב-23% בלבד ביחס לרבעון המקביל בעוד שההכנסות צנחו כאמור ב-59%.

ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-13.6 מיליון דולר, לעומת 11 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-10.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי היה 11.4 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 7.7 מיליון דולר ברבעון הקודם ורווח תפעולי של 4.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

אי.סי.טל סיימה את הרבעון עם 40.7 מיליון דולר בקופה (מהם 6.3 מיליון דולר בהשקעות לטווח ארוך), ירידה של 12 מיליון דולר מסיום שנת 2002. שווי השוק של החברה בנאסד"ק מסתכם ב-118 מיליון דולר בעקבות ירידה של 16% במחיר המניה מתחילת השנה. אי.סי.טל פירסמה במהלך השנה 2 אזהרות רווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully