וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ניו יורק על הכוונת של רשות ני"ע: דו"ח חריף טוען כי התעלמה מעבירות בוטות שהתבצעו בה

סוכנויות הידיעות

3.11.2003 / 10:02

סוחרים בבורסה חשודים כי גזלו 155 מיליון דולר ברווחים מהמשקיעים; היו"ר לשעבר גראסו חשוד בהפרת חוק, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



דו"ח סודי של רשות ני"ע בארה"ב מותח ביקורת קשה על בורסת ניו יורק (NYSE), בשל היעדר פיקוח נאות על חברות המסחר שבה, והתעלמות בוטה מעבירות שעלו למשקיעים במיליוני דולרים. לפי הדו"ח שנחשף על ידי "וול סטריט ג'ורנל", התבצע מסחר לא תקין ביותר מ-2 מיליארד מניות בשלוש השנים האחרונות, בעלות של 155 מיליון דולר למשקיעים. בנפרד, חוקרת הרשות אם דיק גראסו, היו"ר המודח של הבורסה, הפר את חוקי ני"ע בהשפיעו על חברות מסחר להגדיל רכישות של מניות של חברות מסוימות.



הדו"ח של רשות ני"ע טוען כי מדיניות המשמעת של בורסת ניו יורק איננה מרתיעה חברות מסחר מניצול לרעה של מעמדן, ואיננה מענישה בהתאם לחומרת העבירה. כמו כן, חברות המסחר עצמן לא שומרות על מדיניות ביקורת נאותה של הסוחרים המתמחים שלהן.



בורסת ניו יורק עוברת היום תהליך בחינה מדוקדקת על ידי היו"ר הזמני, ג'ון ריד, שהחליף את גראסו המודח. ריד צפוי להציע שינויים מהותיים בשיטות הפיקוח של הבורסה, כולל ניעור כולל בשורות הדירקטוריון שלה, במטרה למנוע ניגודי עניינים. הבורסה ספגה ביקורת קשה ממשקיעים מוסדיים גדולים על שאיננה מגינה על ענייני המשקיעים. יו"ר רשות ני"ע עצמו, ויליאם דונלדסון, אשר כיהן כיו"ר הבורסה לפני עשור, קרא להפרדה בין הניהול העסקי של הבורסה לבין פעילותה הרגולטורית.



עיקר הביקורת בדו"ח נמתחה על הסוחרים המתמחים בבורסה, האחראים למסחר במניות ספציפיות, ומספקים במקרים רבים מימון לביצוע עסקות. תפקידם הוא לשמור על הסדר בשווקים, אולם חקירות שהתבצעו לאחרונה חשפו כי סוחרים אלו ביצעו עסקות אישיות וגרפו רווחים על חשבון לקוחותיהם, בזכות ניצול לרעה של המידע העומד לרשותם. לפי טענת רשות ני"ע, נגזלו מהמשקיעים יותר מ-100 מיליוני דולרים בשלוש השנים האחרונות.



בסוף השבוע דיווח "וושינגטון פוסט" כי רשות ני"ע שלחה צווי זימון לחקירה ל-7 חברות המספקות שירותי מסחר מתמחים במסגרת חקירתה. חברות אלו כוללות את פליט ספשליסט, חטיבה של פליט בוסטון; חטיבה של בר סטרנס; חטיבה של גולדמן סאקס; לה בראנש; וחברת ון דר מולן.



חקירה נוספת המתנהלת היום היא כנגד גראסו, שאולץ לפרוש מבורסת ניו יורק בשל קבלת שכר מופרז. גראסו נחשד כי לחץ על חברת המסחר ספיר, לידס אנד קלוג לבית גולדמן סאקס להגדיל רכישה של מניות של AIG, לאחר שקיבל מכתב תלונה ממוריס גרינברג, יו"ר ענקית הביטוח. גרינברג יושב בוועדת השכר של בורסת ניו יורק, אשר אישרה את שכרו בן 187 מיליוני הדולרים של גראסו.



רשות ני"ע, לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל", בוחנת את התכתובת בין גראסו לגרינברג, ובין גראסו לחברי הבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully