וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הוציא צו המונע מדירקטוריון אינוונטק לקבל החלטה לדחות את האסיפה הכללית של בעלי המניות

אסף ברגרפרוינד

3.11.2003 / 18:35

הרקע להחלטה הינו מאבק שליטה בחברה בין בעלי השליטה הנוכחיים, קבוצת מרקטור, לחברת לפידות



בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל אתמול את בקשת חברת לפידות שבשליטת יעקב לוקסנבורג והוציא צו מניעה המונע מדירקטוריון חברת אינוונטק לקבל החלטה לדחות את האסיפה הכללית של בעלי המניות שזומנה להיום. ההחלטה התקבלה על ידי השופט יהודה זפט לאחר דיון שהתקיים בנוכחות קבוצת מרקטור, בעלת השליטה באינוונטק, וחברת לפידות.



הרקע להחלטת השופט הינו מאבק שליטה בחברת אינוונטק בין בעלי השליטה הנוכחיים, קבוצת מרקטור, המחזיקה 36.18% ממניות החברה, לחברת לפידות, המחזיקה כ-25% ממניות החברה, כאשר ברקע קיימת הצעת רכש שפירסמה לפידות לרכישת 24.2% ממניות אינוונטק מהציבור, הצעת רכש שתקופת הקיבול שלה נקבעה ל-9 בחודש.



לפידות, באמצעות עו"ד ירון פירדי, טענה כי בעלי השליטה באינוונטק מנצלים את כוחם כחברי הדירקטוריון של החברה בכך שניסו למנוע את קיומה של האסיפה הכללית של בעלי המניות כשעל הפרק עמדה החלטה להחליף את כל הדירקטורים המכהנים, למעט הדח"צים. לטענת לפידות, הרוב המכריע של הדירקטורים בחברה הינם מציגיהם של בעלי השליטה - קבוצת מרקטור, שלה הסכם ניהול עם אינוונטק מ-98', לפיו היא אחראית על ניהול החברה ובתמורה היא מקבלת סך של כמיליון דולר בשנה.



לטענת לפידות, אינוונטק הפרה את הוראות החוק בכך שלא כינסה אסיפה כללית שנתית לחברה במהלך השנתיים האחרונות, כך שלטענתה הדירקטורים המכהנים כיום, כהונתם היתה אמורה להסתיים כבר לפני כשנה. אינוונטק בתגובה, באמצעות עו"ד דורי קלגסבלד, הגנה על זכותה לקבל בדירקטוריון של החברה החלטה בדבר דחיית האסיפה שנקבעה למחר. לטענתה, המחיר למניה בהצעת הרכש של לפידות נמוך מדי ולכן יש סמכות לחברי הדירקטוריון לנהל מו"מ עם לפידות או עם אחרים לגיבוש הצעת רכש מתחרה. כמו כן נטען כי מאחר שמועד הקיבול נדחה ל-9 בחודש, הרי שבמועד קיום האסיפה לא יהיה בידי בעלי המניות מידע באשר לתוצאות הצעת הרכש.



השופט זפט קיבל לבסוף את בקשת לפידות לאסור על דירקטוריון רינונטק לדחות את קיום האסיפה הכללית. השופט קבע כי מאז פירסום הצעת הרכש לפני כחודש וחצי לא ניהלו חברי הדירקטוריון עם לפידות מו"מ על שיפור הצעת הרכש וכן לא ניהלו מו"מ עם אחרים לגיבוש הצעת רכש מתחרה. השופט קבע בנוסף כי ללפידות יש זכות לדרוש את כינוסה של אסיפת בעלי המניות וכי כוונת הדירקטוריון אינוונטק לדחות את כינוסה נוגד את הוראות חוק החברות. עוד הוסיף השופט כי "המידע בדבר תוצאות ההצעה לציבור אינו חיוני להצבעת בעלי המניות, הנקראים לבחור בין הצעת הדירקטוריון להעצעה שהועלתה על ידי לפידות בשאלת הרכב הדירקטוריון".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully