וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: פרנקפורט עלתה ב-2.4% לשיא של יותר מ-14 חודשים; HSBC עלתה ב-3.2% על רקע העלאת תחזיות של אנליסט UBS

רונן סרברניק

3.11.2003 / 20:28

מדד מנהלי הרכש בגוש היורו עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2002; פיליפס עלתה ב-4.5%; מניית ST מיקרואלקטרוניקס ואינפיניון עלו ב-2.9% כל אחת



בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים יפות בהובלת מניות השבבים והפיננסים. עלייה גדולה מהצפוי בנתוני מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בארה"ב, פיחות ביורו, ותחזיות חיוביות למגזר המוליכים למחצה הם שהכתיבו את הקצב החיובי בשווקים. לונדון עלתה ב-1.1%; פרנקפורט הוסיפה 2.4% ורשמה שיא של 14 חודשים; פאריס עלתה ב-2% לסגירה הגבוהה ביותר מאז תחילת השנה.



הבנק המרכזי של בריטניה (BoE) צפוי להעלות את הריבית בפגישתו השבוע, כך עולה מהמסחר באג"ח הממשלתיות בבריטניה ומתחזיות כלכלנים. הריבית הנוכחית היא 3.5%, והעלאתה ברבע אחוז עשויה לנבוע מהצמיחה הבריאה בכלכלה הבריטית ומהחשש כי שוק דיור דוהר יביא לעליית מחירים. במקביל, צפוי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) להשאיר את הריבית בגוש היורו ללא שינוי.



מדד מנהלי הרכש בגוש היורו רשם עלייה לרמה של 51.3 באוקטובר לעומת 50.1 בספטמבר. היתה זו עלייה רביעית ברציפות, והרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2002.



מניות השבבים הובילו את המגמה החיובית באירופה, לאחר שאיגוד תעשיית המוליכים למחצה (SIA) דיווח על גידול של 13.7% במכירות שבבים בעולם ברבעון השלישי. במונחים שנתיים היתה זו עלייה של 17.5%, לרמה של 43.3 מיליארד דולר. מכירות ספטמבר הסתכמו ב-14.4 מיליארד דולר, עלייה של 6.5% לעומת אוגוסט.



פיליפס עלתה ב-4.5%; מניית ST מיקרואלקטרוניקס ואינפיניון עלו ב-2.9% כל אחת. יצרנית הטלפונים הסלולריים נוקיה עלתה ב-2.3%.



SAP, חברת התוכנה הגדולה באירופה, עלתה ב-3.3% לאחר שמנכ"ל החברה, הנינג קאגרמן, אמר בריאיון לעיתון גרמני בסוף השבוע כי החברה צופה לרשום צמיחה דו ספרתית בשוק התוכנה העסקית האמריקאי, ולתפוס 40% ממנו.



במגזר הבנקאי עלתה HSBC ב-3.2%, לאחר שבנק ההשקעות UBS העלה את מחיר היעד של מנייתו ותחזית הרווח שלו.



חברת הנדל"ן קאנארי וורף (סימול CWG.L) עלתה ב-2.5% לאחר שפתחה במו"מ בלעדי עם גולדמן סאקס ומורגן סטנלי למכירתה תמורת כ-1.5 מיליארד ליש"ט (2.6 מיליארד דולר). מתחרה נוסף על רכישתה עשוי להיות פול רייכמן, היזם היהודי-קנדי, המחזיק ב-7% ממניות החברה.



תומסון (סימול 18453.PA) עלתה ב-0.5% לאחר שחתמה על הסכם למיזוג תחום הטלוויזיות שלה עם יצרנית הטלוויזיות הגדולה ביותר בסין, TCL. המיזם המשותף צפוי לגלגל מחזור מכירות של 3.5 מיליארד דולר.



חברת התעופה האירית ריינאייר (סימול RYA.L) ירדה ב-2.7%. החברה רשמה עלייה של 16% ברווח החצי שנתי, בזכות גידול במספר הנוסעים והורדת מחירים. הרווח הנקי צמח ב-15% ל-128.4 מיליון יורו. הכנסות החברה היו 351.2 מיליון יורו (407.2 מיליון דולר) - גידול של 30% לעומת התקופה המקבילה. החברה אמרה כי הנציבות האירופית פתחה בחקירה נגדה בחשד כי קיבלה סובסידיות לא חוקיות בבלגיה.



מניית בריטיש סקיי ברודקסטינג עלתה ב-3.7% על רקע הערכות שהחברה תמנה את ג'יימס מרדוק, בנו של בעל השליטה רופרט מרדוק, לתפקיד מנכ"ל. חלק מבעלי המניות של החברה מתנגדים למינוי, בטענה שהוא יעניק כוח רב מדי למשפחת מרדוק. ניוז קורפ, תאגיד המדיה העולמי שבשליטת מרדוק, מחזיקה ב-35% ממניות בריטיש סקיי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully