וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכיפה ראשונה של חוק הטלמרקטינג בארה"ב: AT&T תיקנס בסכום של 780 אלף דולר

ליאון איצקר

3.11.2003 / 20:34

AT&T תשלם על שיחות טלמרקטינג שביצעה לצרכנים שביקשו כי לא יתקשרו אליהם שוב



נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב (FCC) הודיעה היום כי תקנוס את חברת התקשורת AT&T בסכום של 780 אלף דולר לאחר שערכה שיחות לאנשים הרשומים ברשימת ה"לא להתקשר". זוהי האכיפה הראשונה של החוק, חוק הטלמרקטינג, אותו יזמה נציבות הסחר הפדרלית (FTC). לטענת ה-FCC, אנשי הטלמרקטינג של החברה התקשרו ל-29 צרכנים ב-78 הזדמנויות שונות לאחר שהאחרונים ביקשו כי לא יתקשרו אליהם שוב. הקנס חושב לפי סכום של 10,000 דולר לשיחה.



רשימת ה"לא להתקשר" הלאומית נוצרה על ידי ה-FTC, בדומה לרשימות הקיימות במדינות שונות. 50 מיליון אמריקאים נהרו תוך זמן קצר ונרשמו בה, כדי להימנע מקבלת שיחות טלמרקטינג. לפי החוק, חברות שיתקשרו למי שמופיע ברשימה יקבלו קנס. הרשימה אינה חלה על פוליטיקאים האוספים תרומות, ארגוני צדקה וגם חברות מסחריות שקיימו קשרים עם הלקוחות בעבר.



הרשימה עוררה פאניקה בקרב חברות הטלמרקטינג, ענף המגלגל מכירות של 100 מיליארד דולר בשנה ועורך 104 מיליון שיחות ליום. רשימה לאומית עם עשרות מיליוני צרכנים עלולה לגרום להכחדתן של מרבית החברות בענף, ולהביא לאובדן של 2 מיליון משרות תוך חודשים ספורים, טענו גורמים בענף.



לאחר מאבקים משפטיים בין ה-FTC לבין ענף הטלמרקטינג נתן ביהמ"ש הפדרלי לערעורים אישור ל-FTC לאכוף את רשימת ה"לא להתקשר". לפי החלטת ביהמ"ש, צפוי הממשל להוכיח כי רשימה כזו, האוסרת על חברות הטלמרקטינג לפנות למי שציין שאינו מעוניין בכך, היא לטובת הציבור. ענף הטלמרקטינג טען כי רשימה לאומית כזו עומדת בניגוד לחוקה האמריקאית והיא מפלה נגד חברות הטלמרקטינג.



ה-FCC החלה לאסוף תלונות של צרכנים החל מ-1 באוקטובר והודיעה כי תאכוף את החוק החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully