וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודורקובסקי בראיון: "רשויות אכיפת החוק ברוסיה מעכבות את התקדמות המדינה"

סוכנויות הידיעות

3.11.2003 / 21:56

המיליארדר הרוסי שנעצר לפני כשבוע טען עוד בראיון שנערך זמן קצר לפני מעצרו ל"אינדיפנדנט" כי המהלכים השרירותיים של רשויות החוק הרוסיות מונעות כמעט כל אפשרות לתכנון עסקי קדימה



"אני מאמין שרשויות אכיפת החוק ברוסיה מעכבות את התקדמות המדינה", אמר מיכאיל חודורקובסקי, מנכ"ל חברת הנפט יוקוס שנעצר לפני כשבוע בשל האשמות על העלמת מס והונאה, בראיון לעיתון הבריטי "אינדיפנדנט", שנערך זמן קצר לפני מעצרו.



כליאתו של חודורקובסקי - האיש העשיר ברוסיה - ב-25 באוקטובר הובילה את שוק המניות הרוסי לירידות חדות. המיליארדר הרוסי, העצור בבית כלא במוסקווה, מואשם בעבירות הונאה, בהן העלמת מס של למעלה מחצי מיליארד דולר וניצול לטובתו של הפרטת חברה לייצור מכשירי הדברה בשנות ה-90.



"המהלכים השרירותיים של רשויות אכיפת החוק מונעות כמעט כל אפשרות לתכנון עסקי קדימה", אמר בראיון חודורקובסקי, שנציגי התביעה ברוסיה הקפיאו את החזקותיו בעקבות מעצרו והשתלטו על 61% ממניות יוקוס השייכות לו ולבכירים נוספים בחברה. היום הודיע חודורקובסקי על התפטרותו ממשרתו כמנכ"ל ענקית הנפט.



איל הנפט הרוסי, שהונו האישי נאמד ב-8 מיליארד דולר על פי כתב העת "פורבס", תקף בראיון את השחיתות של רשויות אכיפת החוק הרוסיות, שלדבריו נוטלות שוחד מעסקים קטנים ומטרידות אותם ללא הפסק. "הם הגורם העיקרי שמחבל בהצלחתם של עסקים קטנים", אמר. "עד לתיקון המצב, אין כל סיכוי לחברה אזרחית אמיתית".



בעלי הון, אמצעי התקשורת ופוליטיקאים רבים האשימו את נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי החלטתו לחקור את חודרוקובסקי היא נקמה על שאפתנותו הפוליטית, ובמיוחד על תמיכתו בכמה מפלגות אופוזיציה לקראת הבחירות לבית התחתון של הפרלמנט, הדומא, ב-7 בדצמבר.



לפי החוק הפלילי הרוסי, קשירת קשר לביצוע עבירות הונאה מהסוג שבו חשוד חודורקובסקי עונה להגדרה של "פשע מאורגן", ועל כן מאפשרת לממשלה להחרים את הנכסים של עבריינים המורשעים בהן. על כן תיתכן אפשרות שהרשעתו של חודורקובסקי תוביל להחרמת החזקותיו בענקית הנפט הרוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully