וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: יום המסחר הסתיים בעליות חדות; ויריאנט קפצה ב-39%; אי.סי.טל נפלה ב-10%

סופי שולמן

3.11.2003 / 23:25

נתוני מקרו חיוביים הקפיצו את המדדים בוול סטריט כלפי מעלה; טבע הוסיפה 3% בעקבות פרסום תוצאות טובות לרבעון השלישי והעלאת תחזית הרווח ל-2003



שבוע המסחר נפתח במגמה חיובית והמדדים המובילים עוד נישאו על גלי הצמיחה המהירה של כלכלת ארה"ב. נתונים שפורסמו ביום חמישי האחרון הצביעו על כך שברבעון השלישי צמחה הכלכלה בקצב שנתי של 7.2%. היום נוספו לנתונים אלה דיווחים של המפעלים האמריקאיים אודות הרחבת הייצור במהלך אוקטובר . מדד הזמנות ממפעלים רשם את העלייה החדה ביותר מאז ינואר 2000 לרמה של 57 נקודות , לעומת קריאה של 53.7 נקודות בספטמבר. עלייה זו הייתה הרביעית בסדרה שבה נרשמה קריאה הגבוהה מ-50, דבר המרמז על התרחבות הכלכלה.



על אף הנתונים החיוביים שמצביעים על התרחבות הכלכלה, העריכו בתחילת השבוע בחברת ניהול ההשקעות גלובל קפיטל מרקטס כי יו"ר הפד אלן גרינספאן לא ימהר להעלות את הריבית. לדעת האנליסטים בחברה לא צפוי שינוי ברמת הריבית עד סוף 2004 וזאת על רקע נתוני העבר המלמדים על כך שהפד לא ממהר לשנות את כיוון הריבית לאחר חודש או חודשיים בלבד של שינוי במדדים.



מעבר לנתוני מקרו, חיזקו את העליות גם חברות שפעילותן קשורה במחשבים ושבבים. התאחדות יצרניות השבבים בארה"ב ציינה אתמול כי מכירות השבבים עלו בקצב הגבוה ביותר מאז 1990 במהלך ספטמבר על רקע ביקוש למעבדים בעבור מחשבים אישיים ומכשירי טלפון סלולריים.



מניות השבבים הובילו את המגמה החיובית בנאסד"ק שזינק ב-1.8% לרמה של 1967 נקודות. דאו ג'ונס הוסיף 0.6% וסיים את היום ברמה של 9858 נקודות.



המניות הישראליות רשמו ברובן עליות. מבין הכבדות בלטה טבע שעלתה ב-3% למחיר של 58.4דולר. החברה פירסמה אתמול דו"חות כספיים טובים לרבעון השלישי של 2003 שהצביעו על צמיחה של 63% ברווח והעלתה את תחזית הרווח ל-2003 כולה.



בין יתר הכבדות בלטו צ'ק פוינט שטיפסה 4% למחיר של 17.7 דולר ומרקורי שעלתה ב-5% ל-48.8 דולר. אמדוקס איבדה 2% לרמה של 21.1 דולר.



בעליות חדות הצטיינו ויריאנט ואינטרנט זהב, שתי מניות קטנות למדי . זו הראשונה ניתרה ב-39% לאחר שהודיעה בסוף השבוע על גיוס של 1.8 מיליון דולר וחתימת הסכם שיתוף פעולה עם EDS העולמית. אינטרנט זהב קפצה ב-%24% במחזור חריג בעקבות פרסום תוצאות עסקיות מעודדות לרבעון השלישי של 2003. ספקית שירותי האינטרנט הישראלית הציגה גידול מרשים ברווח תפעולי וכתוצאה מכך גם ברווח הנקי. המניה סיימה את המסחר במחיר של 4.4 דולרים, המשקף שווי של 81 מיליון דולר לחברה.



עלייה נאה של 10% רשמה גם מניית רדוור שהגיעה למחיר של 25.3 דולר בתום המסחר. גם במקרה זה הושפעה המניה על ידי הדו"חות הכספיים הטובים שפירסמה החברה. רדוור, שמפתחת פתרונות לניהול תעבורה ברשתות, המשיכה לצמוח והגדילה את רווחיה. כמו כן, סיפקה החברה תחזית חיובית לרבעון הרביעי של 2003.



מניה נוספת שנהנתה מדו"חות החברה הייתה סאיטקס. החברה הציגה שיפור בביצועים ולקראת מחצית יום המסחר הודיעה רשמית כי היא בוחנת חלופות אסטרטגיות לחטיבת SDP שלה בסיוע של בנק ההשקעות גולדמן סאקס. הידיעה באה בתגובה לפרסומים בעיתונות אמש לפיהם מתכננת סאיטקס למכור את חטיבת הדפוס הדיגיטלי שלה לזירוקס ב-200 מיליון דולר. מניית סאיטקס זינקה ב-14% והגיעה למחיר של 4.8 דולרים.



השפעה חיובית פחות הייתה לדו"חות אי.סי.טל ואורבוטק על מניותיהן. זו הראשונה צללה ב-10% למחיר של 6 דולרים בעקבות פרסום תוצאות שהצביעו על העמקת ההפסד וירידה חדה בהכנסות. אורבוטק עמדה אמנם בתחזיות, אך נראה כי למשקיעים זה לא היה מספיק והמניה ירדה למחיר של 22.6 דולר. תמהיל ההכנסות הראה כי הכנסות מתחום מערכות בדיקה למעגלים מודפסים מורכבים רשמו ירידה, נתון מאכזב למדי לאור העובדה כי מדובר באחד ממנועי הצמיחה העתידיים של אורבוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully