וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתם: הירידה בהתחלות הבנייה עלולה להעלות המחירים

צבי זרחיה

4.11.2003 / 8:55

שר הבינוי והשיכון טוען כי היקף התחלות הבנייה יגיע ב-2003 ל-27 אלף יחידות דיור, לעומת 32 אלף ב-2002 ו-72 אלף ב-1995; "מינהל מקרקעי ישראל הוא אחד החסמים הקשים לענף הבנייה"



ירידה בהיקף התחלות הבנייה במשק עלולה להביא לעליית מחירים - כך אמר אתמול שר הבינוי והשיכון אפי איתם בוועדת הכלכלה של הכנסת. "הירידה מהווה תמרור אזהרה מפני עליית מחירים מתפרצת ודרסטית", אמר איתם. "לאנשים לא יהיה איפה לגור".



לדבריו, היקף התחלות הבנייה יגיע ב-2003 ל-27 אלף יחידות דיור, לעומת 32 אלף ב-2002 ו-72 אלף ב-95'. הוא הוסיף כי מתוך 27 אלף יחידות הדיור, התחלת הבנייה של 7,000 בלבד נעשתה ביוזמת הממשלה. לדברי איתם, ב-2002 הגיע היקף ההשקעות בבנייה ל-8.1% מהתמ"ג, לעומת 14% ב-96'.



איתם התייחס בדבריו למכשולים הביורוקרטיים המקשים על אישור פרויקטים לבנייה: "מינהל מקרקעי ישראל הוא אחד החסמים הקשים לענף הבנייה; שום דבר שנכנס לשם לא יוצא בזמן. זה חור שחור. מה שנכנס - נעלם ממנו. זהו מינהל שעבר כמינהל פרטי ממשרד למשרד. אנו במשרד הבינוי מבקשים לנתק את התלות שלנו ממנו". נציגי המינהל שהוזמנו לדיון לא נכחו בו, בטענה כי הסוגיה אינה מעניינם.



בהתייחסו לעובדים הזרים מתח איתם ביקורת על פעילותה של משטרת ההגירה: "היא להוטה להשיג את יעדיה - גירוש של 50 אלף עובדים. היא מחפשת אותם באתרי הבנייה".



יו"ר הוועדה ח"כ שלום שמחון (עבודה) אמר כי הוועדה תגיש הצעת חוק לעידוד ענף הבנייה - בניגוד לעמדתו של שר האוצר בנימין נתניהו. "כשם שהחוק לעידוד התיירות הביא את הממשלה להשקיע בענף התיירות", אמר שמחון, "כך החוק המוצע יאלץ את משרד האוצר להשקיע באופן מיידי בענף הבנייה ויחייב אותו למצוא פתרונות ישימים לענף המשווע לסיוע".



מנכ"ל התאחדות הקבלנים יהודה שגב אמר כי רק 3,600 עובדים ישראלים נקלטו באחרונה בענף, הזקוק ל-45 אלף עובדים; זאת אף שהשכר עלה והגיע כבר ל-55 שקל לשעה. "אין פתרון אמיתי", אמר שגב. "מסממים את הציבור בטענה שיש עובדים פלשתינאים, אבל בשנת 2002 הפלשתינאים עבדו רק 180 ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully