וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הטלוויזיה בריטיש סקיי מינתה את ג'יימס מרדוק בן ה-30 לתפקיד המנכ"ל

דפנה מאור

4.11.2003 / 10:05

חלק ממשקיעיה של החברה התנגדו למינוי בטענה שמרדוק הבן חסר ניסיון וששליטת המשפחה בחברה מופרזת



ג'יימס מרדוק בן ה-30 התמנה אתמול לתפקיד מנכ"ל בריטיש סקיי, חברת הטלוויזיה בתשלום הגדולה והמצליחה בבריטניה. ג'יימס, בנו של בעל השליטה בחברה, רופרט מרדוק, התמנה לתפקיד למרות התנגדותם של חלק מבעלי המניות של החברה, שטענו כי הוא חסר ניסיון מדי עבור התפקיד הנכבד, וכי מינויו יעניק למשפחת מרדוק שליטה מופרזת בחברה.



מרדוק האב, באמצעות חברת המדיה העולמית ניוז קורפ, מחזיק ב-35% ממניות בריטיש סקיי. החברה משרתת 7 מיליון מנויים בבריטניה, ומחזיקה בזכויות לשידור משחקי ליגת העל בכדורגל.



טוני בול, המנכ"ל הקודם, התפטר מתפקידו למרות שנחשב למנהיג מצוין של בריטיש סקיי. בול כיהן בתפקיד מאז יוני 1999, והצליח להשיב את החברה לרווחיות, והגדיל את מחזור ההכנסות השנתי שלה ל-4.9 מיליארד דולר. השקעה של 3.4 מיליארד דולר בשירותים דיגיטליים שדחף בול הובילה לשיפור במצבה של החברה, לאחר חמש שנים קשות.



ג'יימס מרדוק כיהן כמנכ"ל חברת הלווינים האסיאתית של ניוז קורפ, סטאר טי.וי, מקבילתה של בריטיש סקיי באסיה. סטאר טי.וי, בניגוד לסקיי, היא חברה בבעלות מלאה של ניוז, אם כי מרדוק הבן הצליח להביאה לרווחיות בתום שלוש שנות בתפקיד המנכ"ל. מרדוק הגיש את התפטרותו מתפקידו בסטאר עם מינויו לתפקיד החדש בסקיי.



בעלי מניות של בריטיש סקיי הביעו חששות כי מינויו של מרדוק הבן לתפקיד המנכ"ל יגרום לכך שהאינטרסים של משפחת מרדוק יתפסו מקום מרכזי באסטרטגיה של החברה, על חשבונם של בעלי המניות האחרים. כמה ממשקיעיה המוסדיים הגדולים של החברה, ביניהן האיגוד הלאומי של קרנות הפנסיה, המחזיק ב-20% ממניות החברה, התנגדו למינויו מחדש של יו"ר הדירקטוריון, לורד סנט ג'ון, שמכהן בתפקידו כבר 12 שנים, ולדברי האיגוד איבד בשל כך את עצמאותו. האיגוד דורש גם לפסול את תוכניות השכר של החברה ולהתוות במקומן תוכניות שכר שקופות יותר.



כדי לשכך את זעמם של המשקיעים, בחר דירקטוריון סקיי בלורד רוטשילד לתפקיד סגן היו"ר. כמו כן הוכרזו שינויים בדירקטוריון ובוועדות השונות שלו. כל אלו יאושרו באסיפת בעלי המניות של החברה ב-14 בנובמבר, הצפויה להיות סוערת, למרות שמינויו של ג'יימס מרדוק לא יעמוד להצבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully