וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו.בי.אס רכש מאי.די.בי מניות דסק"ש בהיקף של כ-100 מיליון שקל

ניצן כהן ואילן מוסנאים

4.11.2003 / 11:42

הערכות: יו.בי.אס מבקש לרכוש חבילה גדולה יותר של בין 150 ל-200 מיליון שקל. המניה נסחרת כעת בירידות של 2.8% במחזור של 24 מיליון שקל


בעלי השליטה בחברות הציבוריות מחדשים את מסע המימושים שלהם, והבוקר אלו הם בעלי השליטה בחברת דסק"ש שמוכרים למוסדיים בבורסה חבילת מניות בהיקף של כ-100 מיליון שקל. כך נודע ל-TheMarker. המניות נרכשו, על פי הערכות, במחיר של 106-107 שקל למניה.

אי.די.בי פיתוח מכרה את המניות לבית ההשקעות יו.בי.אס, שפנה אליה, וביקש לרכוש ממנה חבילה, שרובה מיועד לאחד מלקוחות החברה בחו"ל. על פי ההערכות, ביו.בי.אס מבקשים לרכוש חבילה גדולה יותר של בין 150 ל-200 מיליון שקל. בשעה זו נסחרת המניה בירידות של 3.1% למחיר של 106.6 שקל, ובמחזור של כ-67 מיליון שקל.

נציין כי עסקה זו מצטרפת לגל מכירות שביצעה קבוצת אי.די.בי בשנה האחרונה באחזקותיה השונות בהן בלטו מימושים במאות מיליוני שקלים במניות בנק דיסקונט, בחברת פרטנר ובכלל ביטוח. נציין כי דסק"ש די פיגרה בשנה האחרונה אחרי העליות בשוק. כך היא טיפסה מתחילת השנה בשיעור של ,16.5%, ומזה כ-12% בחודש האחרון. עם זאת, נדגיש כי שווי החברה טיפס מאז רמות השפל שלה באמצע פברואר האחרון בכ-67%.

קבוצת אי.די.בי החזיקה לפני המימוש הנוכחי כ-73% ממניות דסק"ש, ששווי השוק שלהן נאמד בכ-3.67 מיליארד שקל. בעקבות המימוש הבוקר תרד האחזקה של אי.די.בי פיתוח בדסק"ש לרמה של כ-69.5%, וכלל ביטוח מחזיקה בעוד 1.3% ממניות דסק"ש בפוליסות המשתתפות שלה. נציין כי בניגוד למימושים קודמים, שבוצעו בחברות הבנות, הפעם המכירה מתבצעת מלמעלה, כך שכל התמורה תוכל לשמש את אי.די.בי פיתוח לפירעון חובות או, לחלופין, לחלוקה כדיווידנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully