וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק מפרסמת הצעת רכש לדלק אנרגיה

אלי דניאל

4.11.2003 / 11:59

קבוצת דלק מציעה לשלם לבעלי המניות 150 שקל למניה - כ-5% מעל מחיר השוק. עלות הצעת הרכש - כ-72.8 מיליון שקל

קבוצת דלק , אשר גייסה במהלך החודשים האחרונים מאות מיליוני שקלים באמצעות הנפקת אג"ח, מצאה שימוש לחלק מהמזומנים שנכנסו לקופתה. החברה הבת, דלק השקעות, הנמצאת בבעלותה המלאה, מפרסמת הבוקר הצעת רכש ליתרת מניות דלק אנרגיה המוחזקת על ידי הציבור.

דלק השקעות מציעה לשלם לבעלי המניות של דלק אנרגיה מחיר של 150 שקל למניה, המשקף לדלק אנרגיה שווי חברה של כ-688 מיליון שקל - כ-5% מעל מחיר המניה בשוק. עלות הצעת הרכש, במידה שזו אכן תצא אל הפועל, מסתכמת בכ-72.8 מיליון שקל.

כיום מחזיקה דלק השקעות בכ-89.4% ממניות דלק אנרגיה, ובכדי שהצעת הרכש שלה תצליח, והיא תגיע להחזקה של 95% ממניות חברת הבת - שיעור החזקה אשר יאפשר רכישה כפויה של יתרת המניות - היא צריכה שבעלי מניות נוספים, המחזיקים בכ-485 אלף מניות, ייענו להצעת הרכש.

יצוין כי מספר בעלי מניות של דלק אנרגיה - אסי ברטפלד (מנכ"ל קבוצת דלק), גדעון תדמור ויעקב כץ (מנכ"לים משותפים בחברה), בני משפחת דוידיאן ושאול כהן, המחזיקים במשותף בכ-146.5 אלף מניות דלק אנרגיה, הודיעו כבר על כוונתם להיענות להצעת הרכש, כך שמלבדם זקוקה דלק השקעות להיענות של בעלי מניות נוספים המחזיקים בכ-256.3 אלף מניות נוספות. המועד האחרון להיענות להצעת הרכש נקבע ל-25 בנובמבר בשעה 16:00.

דלק אנרגיה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד של כ-16.7 מיליון שקל, ובהונה העצמי נפער גירעון של כ-12.4 מיליון שקל. החברה אף העריכה כי גירעון זה ילך ויגדל עד אשר יירשמו במהלך השנה הבאה ההכנסות הראשונות מחוזה אספקת הגז לחברת החשמל.

דלק אנרגיה מרכזת את פעילותה של קבוצת דלק בתחום חיפושי הנפט והגז בישראל ובחו"ל, ובתיק ההשקעות שלה ניתן למצוא את ההחזקה בכ-62% מיחידות ההשתתפות של דלק קידוחים ובכ-39% מיחידות ההשתתפות של אבנר . שתי אלה מחזיקות בכ-48.5% מהזכויות בפרויקט "ים תטיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully