וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באחת ממשווקות מכשירי הסלולר הגדולות: חברות הסלולר לחצו את מחירי המכשירים עד ל-30% בשנה האחרונה

ערן גבאי

4.11.2003 / 14:00

"ההתייעלות של חברות הסלולר ב-2 הרבעונים האחרונים בא בעיקר על גב משווקי המכשירים"; חברות הסלולר הקטינו ההוצאה הממוצעת להרכשת לקוח בכ-150 שקל ברבעון האחרון לבדו



"ההתייעלות של חברות הסלולר בשני הרבעונים האחרונים בא בעיקר על גבנו - ספקי מכשירי הסלולר. חברות הסלולר לוחצות אותנו ואילצו אותנו להקטין את מחירי המכשירים בכ-25%-30% בשנה האחרונה", כך אומר גורם בכיר באחת ממשווקות מכשירי הסלולר הגדולות בשוק.



עדות טובה ללחץ שעוברות משווקות מכשירי הסלולר עולה מבחינת התוצאות הכספיות של המשווקות הגדולות. בחצי השנה הראשונה של 2003 סאני, המשווקת את מכשירי סמסונג בישראל ושנחשבת לחברה שרשמה את הקפיצה הגדולה ביותר במונחי נתח שוק בשנה וחצי האחרונות, הגדילה את נתח השוק שלה ליותר מ-40% במונחי היקף חודשי של מכירת מכשירים. עם זאת, סאני רשמה ברבעון השני של השנה שחיקה - במונחי ההכנסות - של כ-20%, ברווח גולמי של כ-12%, וברווח התפעולי של כ-22%.



ככל הידוע, שחיקה דומה חוו גם יורוקום מכשירים סלולריים, המשווקת את מכשירי נוקיה בישראל, ומוטורולה.



שוק מכשירי הסלולר בישראל יתכווץ השנה בכ-20% למכירה של כ-1.5-1.6 מיליון מכשירים, בהשוואה לשוק שהסתכם בכ-1.9 מיליון מכשירים ב-2002. שוק מכירת מכשירי הסלולר בישראל הסתכם ב-2002 בכ-2 מיליארד שקל, מכאן שהערכת היבואנים היא שהשוק יאבד השנה, במונחי הכנסות, כ-400 מיליון שקל.



העובדה שחברות הסלולר הקטינו בצורה משמעותית את סבסוד המכשירים והקטינו בהתאמה את ההוצאות להרכשת לקוח ביותר מ-100 שקלים רק ברבעוון השלישי של השנה, נוגסת בהתאמה במרווחי הרווח של משווקות המכשירים.



ההערכה, עם זאת, בראייה לעתיד, היא שהיקף שדרוגי המכשירים ייגדל. בעולם מנסות יצרניות הסלולר הגדולות להגדיל את מספר דגמי היוקרה שלהן בניסיון להמריץ את שוק מכשירי הסלולר העולמי, שגדל השנה במעט לכ-420 מיליון מכשירים, וצפוי לגדול בשנה הבאה לכ-450 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully