וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל מניות גדול בבי.וי.אר מערכות: "ההצעה של אביב צידון עדיפה בצורה מובהקת על ההצעה של התעשייה האווירית"

אמיר טייג

4.11.2003 / 14:01

אתמול הודיעה התעשייה אווירית כי מפסיקה לפי שעה את המשא ומתן לרכישת בי.וי.אר בעקבות בצעתו של צידון; אביב צידון מציע לרכוש את החברה כולל התחייבויות תמורת כ-2 מיליון דולר



"ההצעה שהגיש אביב צידון היא עדיפה בצורה מובהקת על ההצעה של התעשייה האווירית", כך אומר היום נציג אחד הגופים הגדולים המחזיקים במניות בחברת בי.וי.אר מערכות . עוד מציין הנציג כי צידון מבקש לרכוש את כל החברה מידי בעלי המניות לפי שווי חברה של כ-2 מיליון דולר. במסגרת הצעה זו החברה תירכש על פעילותה וחובותיה. מנגד, הצעת התעשייה האווירית היתה לרכוש רק את הפעילות ולהותיר בידי בעלי המניות את חובות החברה.



אתמול נודע כי המשא ומתן שהתארך מספר שבועות בין בעלי השליטה בבי.וי.אר לבין התעשייה אווירית לרכוש את פעילות החברה נפסק לפי שעה וזאת נוכח הצעתו של אביב צידון. צידון, ממקימי החברה אשר מכר את חלקו בה במהלך שנת 1999, גיבש קבוצה של משקיעים המבקשים לרכוש את החברה ולהמשיך להפעילה כעסק חי. הצעתו האלטרנטיווית של צידון טרפה את הקלפים עבור התעשייה אווירית, מאחר שכפי הנראה היא עדיפה לפי שעה על כמה מבעלי המניות הגדולים בחברה.



בי.וי.אר מערכות מפתחת סימולטורים למטוסי קרב ומערכות לתחקור קרבות. החברה, שהשליטה בה נרכשה לפני ארבע שנים על ידי אלישרא מקבוצת כור, סובלת זה ארבע שנים מהפסדים שנתיים מצטברים אשר העבירו את הונה העצמי לתחום השלילי ברבעון האחרון. הפסדים, אשר העבירו את החברה להון עצמי שלילי, גרמו לקשיי תזרים ולפיכך חייבו את החברה לקחת הלוואות מבעלי השליטה. כיום חייבת בוי.וי.אר לאלישרא, בעלת השליטה בחברה, כ-5 מיליון דולר בנוסף ל-13 מיליון דולר שחייבת לבנקים.



ברבעון זה גם קבלה החברה מרואי החשבון שלה אזהרת עסק חי. יש לציין כי חברת מל"מ של התעשייה האווירית שיתפה פעולה בעבר עם בי.וי.אר מתחילת שנות ה-90, עד שבשנת 1998 החל סכסוך בין שתי החברות, אשר נגמר בבית משפט בהסכם פשרה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully