וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אני מוכן לבדוק הקלות נוספות לערוץ 10 על מנת לאפשר את המשך קיומו"

רוני קורן-דינר

4.11.2003 / 10:42

שר התקשורת אמר את הדברים בכנס המי"ל; בתגובה לפרסומים על הכניסה הצפויה של קשת לערוץ 10 אמר כי אם אחד השותפים בערוץ יהיה אחד מזכייני ערוץ 2, הדבר ייקל על איחוד שני הזכיינים הנותרים



בכנס התקשורת של המי"ל המתקיים היום אמר שר התקשורת אהוד אולמרט כי הוא רואה חשיבות גדולה בהמשך קיומם של שני ערוצים מתחרים, 2 ו-10, זה בצד זה. "אני מוכן לבדוק בזהירות, ואני לא מתחייב, אך אם יש צורך לתת הקלות נוספות שיאפשרו את קיומו של ערוץ 10 - אני מוכן לעשות זאת".



אולמרט הוסיף ואמר כי אם אחד השותפים בערוץ יהיה אחד מזכייני ערוץ 2, הדבר ייקל על איחוד שני הזכיינים הנותרים בערוץ 2 וייקל עליהם במכרז שנקבע לספטמבר 2004.



דברים אלה נאמרו בהקשר לפרסומים על כניסתה הצפויה של זכיינית ערוץ 2 קשת לערוץ 10. בפגישה שהתקיימה שלשום בין מנהלי קשת, נציגי בעל השליטה בערוץ 10 יוסי מימן ונאמני הערוץ, הוצגו התנאים לרכישת השליטה בערוץ. קשת דורשת שליטה מוחלטת בערוץ ומימן צפוי להחזיק לכל היותר 20% ממניות הערוץ. בפגישה נדונו הסדרים לפירעון חובות העבר. ההסדר המוצע מבוסס על פירעון מרבית החוב על ידי יוסי מימן ובנק לאומי, ופריסת חלק מהחוב כך שייפרע מהרווחים העתידיים של הערוץ.



בנוסף לדברים אלו תקף אולמרט את ההצעה שעלתה בעבר לבטל את אגרת רשות השידור ולתת לה לממן את עצמה באמצעות פרסומות. השר ציין כי אם ההצעה היתה מתקבלת, שוק הפרסומות והמדיה היה "מתרסק כהרף עין. אם תשלום האגרה היה נפסק, הערוץ הראשון היה מצליח לקחת נתח של כ-20% בלבד משוק הפרסום, שלא היה מספיק לקיומו של הערוץ והיה מרסק את הערוצים האחרים".



אולמרט הוסיף כי המשמעות של פתיחה מוחלטת של שוק הפרסום בטלוויזיה היא "הזנייה מוחלטת של שוק התקשורת בעבור כותרת של 'תחרות בתחום התקשורת'. יש לבחון כל שינוי עם המרכיבים והריסונים המתחייבים כדי לאפשר פעילות סבירה. באם יש לממשלה פריווילגיה לרגולציה, היא צריכה לבוא לידי מבחן בשמירה על איזונים נכונים".



אולמרט אמר עוד כי בכוונתו לפעול כדי למנוע קריסה של ענף הכדורגל בארץ, ולשם כך יפעל ליצור פלטפורמה נכונה שתאפשר לענף להתקיים באמצעות זכיונות. ממשרד התקשורת נמסר כי בימים אלה השר בוחן את המתכונת הנכונה למכירת זכויות השידור של הכדורגל והפיכת משחקי ליגת העל לנחלת כל הצופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully