וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזי פויכטונגר: כלל ביטוח העדיפה לנהל מו"מ עם קבוצת פלד-גבעוני במקום לפעול למניעת קריסת פויכטונגר השקעות

אמיר הלמר

4.11.2003 / 16:14

טוען כי אינו אחראי לקריסת החברה, שכן מכר את השליטה בה כשנה לפני קריסתה, וכי האשמה מוטלת על כתפי קבוצת פלד-גבעוני ועל כלל לתבוע ממנה את הנזקים



עזריאל פויכטונגר, בעל השליטה לשעבר בפויכטונגר השקעות, הגיש לאחרונה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב כתב הגנה במסגרת התביעה על סך 4.6 מיליון שקל שהגישה כנגדו חברת כלל ביטוח .



כלל, המחזיקה בכ-5.6% מחברת פויכטונגר השקעות, טענה באמצעות עוה"ד דניאל אברבאנל ושירי שחם כי פויכטונגר ובני משפחתו התעשרו לא כדין על חשבונה בעת מכירת השליטה בפויכטונגר השקעות לחברות משב וחייל מקבוצת פלד-גבעוני.



כלל ביטוח טענה בתביעה כי פויכטונגר, שמכר את השליטה בחברה באוגוסט 2001 לקבוצת פלד-גבעוני, הפר עוד לפני כן את הוראות חוק החברות כשלא פירסם הצעת רכש מיוחדת לבעלי המניות בחברה בעת שהגיע לאחזקה של 25% בחברה.



עוד טוענת כלל ביטוח כי גם לאחר שפויכטונגר הגיע לאחזקה של 25%, הוא מכר יחד עם בני משפחתו ומוכרים נוספים שזהותם אינה ידועה יותר מ-45% ממניות החברה למשב וחייל - שוב, בלי ששתי החברות פירסמו הצעת רכש במועד, כנדרש על פי חוק החברות. כלל טוענת כי במכירה זו סייע פויכטונגר למשב וחייל להפר את החוק.



בכתב ההגנה שהגיש פויכטונגר באמצעות עוה"ד ליפא מאיר וחנן פרידמן, דוחה האחרון את טענות כלל. פויכטונגר טוען כי הוא אינו אחראי לקריסת החברה, שכן הוא מכר את השליטה בה כשנה לפני קריסתה, וכי האשמה מוטלת על כתפי קבוצת פלד-גבעוני ועל כלל לתבוע ממנה את הנזקים.



עוד טוען פויכטונגר כי תביעת כלל כנגדו נגועה בחוסר תום לב משווע, שכן, לטענתו, כלל הכינה כבר בשנת 2001 כתב תביעה כנגד משב וחייל מקבוצת פלד-גבעוני, אך השהתה את הגשת התביעה כנגדן עד לקריסת החברות.



"קריסת פויכטונגר השקעות", אומר פויכטונגר, "אירעה לנגד עיני כלל, והיא העדיפה 'לנהל עסקים' עם בעלי השליטה במקום לפעול למניעת הקריסה".



עוד טוען פויכטונגר לעניין תום לבה של כלל, כי יכלה למכור את אחזקותיה במניות בבורסה במשך כל התקופה, ובכך לכאורה להקטין את נזקה, אך משום מה בחרה שלא לעשות זאת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully