וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוטק עברה לראשונה לרווח נקי סמלי של 75 אלף דולר; המנכ"ל: "נמשיך להיות רווחיים גם ב-2004"

שירלי יום-טוב

4.11.2003 / 16:25

המניה מזנקת ב-28% לפני הפתיחה; הכנסות הרבעון השלישי צמחו ב-36% ביחס לרבעון הקודם וב-72% ביחס לרבעון המקביל ל-5.7 מיליון דולר; שולי הרווח הגולמי עלו ל-43%



במהלך החודשים האחרונים פירסמה חברת ארוטק מספר מכובד של הודעות על חוזים חדשים בהיקף של מאות אלפי דולרים האחד, בעיקר של חטיבת המיגון (MDT) ומאמני הירי (IES). לאחר שברבעונים האחרונים התקשתה השורה העליונה של דו"חות החברה "לעכל" את העסקות האלו, והצביעה על ירידה בהכנסות, הגיעו אמש דו"חות הרבעון השלישי, בהם כבר ניתן לראות את הפירות הראשונים של חוזים אלה. ארוטק דיווחה על צמיחה בהכנסות, וחשוב מזה, על מעבר לרווח נקי סמלי לראשונה בתולדותיה.



ברבעון השלישי רשמה החברה הכנסות של 5.7 מיליון דולר, צמיחה של 63% ביחס לרבעון הקודם ושל כ-72% ביחס לרבעון המקביל. את העלייה בהכנסות ניתן לייחס בעיקר לפעילות שתי החטיבות, MDT ו-IES שרכשה החברה לפני כשנה. שתי חטיבות אלה הצטרפו לתחום הפעילות המסורתי של החברה, ייצור סוללות אבץ-אוויר, הנמכרות כיום רק לצבא האמריקאי לאחר שארוטק (אז אלקטריק פיול), זנחה את מכירתן לתחום הקמעונאי.







שולי הרווח הגולמי היו 43% - שיפור של 54% ביחס לרבעון המקביל. ההוצאות התפעוליות היו כ2.1 מיליון דולר ונוספה להם הפחתת נכסים בלתי מוחשיים בסך של כ-103 אלף דולר. ברבעון המקביל היו ההוצאות התפעוליות 2.3 מיליון דולר. ארוטק רשמה רווח תפעולי של 234 אלף דולר לעומת הפסד תפעולי של 750 אלף דולר ברבעון המקביל.



הוצאות מימון של כ-100 אלף דולר והוצאות נוספות בגין מס והפסדים מפעילויות שהופסקו, הביאו לבסוף לכך שהשורה התחתונה הכילה רווח נקי של 75 אלף דולר או איזון במונחי רווח למניה. ברבעון הקודם הפסידה ארוטק 2.5 מיליון דולר וברבעון הקודם היה ההפסד 9.6 מיליון דולר.



רוברט ארלי, נשיא ומנכ"ל החברה, ציין כי "הצלחנו להשיג תוצאות טובות יותר מאלה שתיכננו לפני כשנה, בעת ביצוע המפנה בחברה. אנו מצפים להמשיך ולדווח על רווחים גם במהלך 2004".



ארוטק לא צירפה לדו"חותיה מאזן, אך ציינה כי סיימה את הרבעון עם 2.7 מיליון דולר בקופה וצבר הזמנות של למעלה מ-3.2 מיליון דולר. מניית ארוטק קפצה בכ-18% בחודש האחרון וזינקה בכ-170% מתחילת השנה למחיר של 1.7 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-70 מיליון דולר. במסחר שלפני הפתיחה ממשיכה המניה לזנק קדימה ומוסיפה כ-28%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully