וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר הגדיל לכ-140 מיליון שקל את היקף מניות דסק"ש שמכר ליו.בי.אס

אילן מוסנאים

4.11.2003 / 17:02

כך נודע ל-TheMarker; הבוקר פירסמנו כי UBS רכש מאי.די.בי חבילת מניות דסק"ש ב-100 מ' ש' ובמחיר של 106 שקל למניה; המניה ירדה ב-3.9% במחזור של 118 מ' ש'



אי.די.בי פיתוח הגדילה את היקף חבילת המניות של דסק"ש שהיא מכרה היום ליו.בי.אס לכ-140 מיליון שקל - כך נודע ל-TheMarker. המהלך בא לאחר שהבוקר מכרה אי.די.בי לבית ההשקעות השווייצי מניות דסק"ש בשווי של כ-100 מיליון שקל, בעסקה שגם עליה דווח לראשונה ב-TheMarker.



על פי הערכות בשוק, בית ההשקעות השווייצי הוא שפנה לאי.די.בי בהצעה לרכוש את המניות והוא שהפיץ אותן בחלקים שווים בין לקוחות זרים ומוסדיים מקומיים. המניות נרכשו מאי.די.בי פיתוח במחיר של 106 שקל, הנמוך בכ-3.6% מהמחיר של 110 שקל בו עמדה מניית החברה לפני תחילת המסחר הבוקר.



מניית דסק"ש ריכזה את המחזור הגבוה בבורסה, כ-118 מיליון שקל, ונסחרה בירידה של 3.9% למחיר של 105.7 שקל.



נציין כי עסקה זו מצטרפת לגל מכירות שביצעה קבוצת אי.די.בי בשנה האחרונה באחזקותיה השונות, בהן בלטו מימושים במאות מיליוני שקלים במניות בנק דיסקונט, בחברת פרטנר ובכלל ביטוח. נציין כי דסק"ש פיגרה בשנה האחרונה אחרי העליות בשוק. מתחילת השנה טיפסה המניה בשיעור של 16.5%, ומזה כ-12% בחודש האחרון. עם זאת, נדגיש כי שווי החברה טיפס מאז רמות השפל שלה באמצע פברואר האחרון בכ-67%.



קבוצת אי.די.בי החזיקה לפני המימוש הנוכחי כ-73% ממניות דסק"ש, ששווי השוק שלהן נאמד בכ-3.67 מיליארד שקל. בעקבות המימוש הבוקר תרד האחזקה של אי.די.בי פיתוח בדסק"ש לרמה של כ-69.5%, וכלל ביטוח מחזיקה בעוד 1.3% ממניות דסק"ש בפוליסות המשתתפות שלה. נציין כי בניגוד למימושים קודמים, שבוצעו בחברות הבנות, הפעם המכירה מתבצעת מלמעלה, כך שכל התמורה תוכל לשמש את אי.די.בי פיתוח לפירעון חובות או, לחלופין, לחלוקה כדיווידנד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully