וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: אנו בוחנים הפחתה הדרגתית של מס החברות ב-5 השנים הקרובות

אמיר טייג

4.11.2003 / 18:18

שר האוצר במרכז הבינתחומי: נקים יחידה מיוחדת במסגרת המשרד לבטחון פנים שתתפוס מבצעי הונאות בקצבאות - נשקיע בכך 100 מיליון שקל; העלות השנתית למשפחה בישראל בגין המונפולים - כ-5,000 שקל



"אנחנו עומדים להקים יחידה מיוחדת במסגרת המשרד לבטחון פנים שתתפוס את אלו המבצעים הונאות בקצבאות. נשקיע בכך 100 מיליון שקל", כך אמר היום שר האוצר, בנימין נתניהו, בכנס שנערך במרכז הבינתחומי.



"אנו סיימנו את שלב הבלימה בהידרדרות של המשק המקומי - השנה כבר נציג צמיחה", אמר נתניהו. "אנו עוברים עכשיו לשלב השני בתוכנית הכלכלית שלי - המעבר לבנייה. בנייה זו דורשת שינויים מבניים יסודיים במשק המקומי על מנת לאפשר לו להיות משק תחרותי".



עוד אמר נתניהו כי לפי חישוב שנערך באוצר, העלות השנתית למשפחה בישראל בגין המונפולים היא כ-5,000 שקל.



"אנו מוכיחים כי כאשר מורידים מסים, התקבולים דווקא עולים", אמר נתניהו. "זה מה שקרה בישראל בחודשים האחרונים".



נתניהו הוסיף כי "אנחנו מצמצים קצבאות - מי שיכול לעבוד שיילך לעבוד. אנחנו נמשיך במדיניות זו אשר אין לה תחליף". שר האוצר אמר כי תוכנית ויסקונסין תוכנס לכמה ערים ותורחב לערים נוספות בעתיד.



"לא כל המונופולים ניתנים לפתיחה מהירה. למשל, חלק משדרת החשמל המרכזית של חברת החשמל אינו ניתן לפתיחה. איפה שניתן, נפתח לתחרות, ונפתח עיניים גם לכיוון המונופולים הטבעיים".



עוד אמר נתניהו כי "נמשיך להפחית את המס. עד 2005 אף אזרח לא ישלם יותר מ-49% מהכנסתו כמס - כולל מס בריאות וביטוח לאומי".



נתניהו אף אמר כי "נבדוק הפחתה הדרגתית של מס החברות לאורך 5 שנים - בצורה בה אנשים יידעו מראש את תוואי ההורדה". עוד אמר: "אנחנו מדברים על רכבת לבאר שבע דרך שדרות ונתיבות תוך 5 שנים".
עוד אמר נתניהו כי "האפשרות לחולל בכלכלה המקומית שינויים מרחיקי לכת היא אפשרית. זה כרוך בשינוי תפישות מנטליות קודם כל. יש לשבור את הלובי שכל הזמן מטרטר לנו, שכדי לפתור את בעיית עוני יש להנציח אותו באמצעות קצבאות.



"החלפת הדיסקט - לעבור מקצבאות לעבודה. החשיבה לפיה הפתרון הוא למסות את השכבות הפרודוקטיוויות - היא משהו שחייבים להיפטר ממנו".



נתניהו אמר כי "הציבור בשל היוחם לשינויים שאני מוביל - יש רוח גבית חזקה מאוד מקרב הציבור. אני לא חושב שזה ייקח יותר מדי שנים כדי לפרק את המונופולים. חוץ מזה ניתן להפעיל גמישות - לא איכפת לי שחלק מבתי הזיקוק יישארו חברה ממשלתית והחלק השני יופרט.



"רפורמה תבנה רפורמה. בהתחלה הכל נראה לא אפשרי, אבל כאשר מתחילה תנועה של רפורמות - אחת באה אחרי השנייה".



נתניהו הוסיף כי נבחנת אפשרות להפנות משאבים גם לעסקים קטנים מאוד. עוד אמר כי "יש מונופולים ודואופולים גם בשוק הפרטי - ולראיה הבנקים בישראל שגובים ריביות גבוהות מאוד. בכך נטפל - נפריט את הבנקים לאומי ודיסקונט בקרוב ונפעל להקמת גוף בנקאי גדול שלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully