וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק ירד ב-0.5%; ארוטק זינקה ב-20% בעקבות מעבר לרווח

4.11.2003 / 23:53

ארוטק דיווחה על רווח נקי סמלי של 75 אלף דולר לראשונה בתולדותיה. העלייה בנייס - על רקע חוזה בספרד. נייס עלתה ב-2.6%. טבע ירדה ב-1%.


וול סטריט ירדה מעט מהשיאים של שנה וחצי שבהם נגעה אתמול. לאחר חגיגת העליות, נפתח היום המסחר במגמה שלילית, ודישדש כל דרכו עד לסגירה. כאשר הרמות העגולות של 2,000 ו-10,000 מעבר לפינה, נאסד"ק דווקא התממש ב-0.5% ל-1,957 נקודות ודאו ג'ונס איבד 0.2% ל-9,838 נקודות. בלא נתוני מאקרו, התייחס השוק גם לפרסום של אחת מחברות ההשמה שדיווחה היום כי מספר הודעות הפיטורים בארה"ב עלה ב-125% באוקטובר, לאחר שלושה חודשי ירידה.

שוק האג"ח התאושש היום ומחיר האג"ח לעשר שנים עלה כשבמקביל ירדה התשואה אל מתחת לרף ה-4.3%, לאחר ששהתה לפני חודש בשיעור נמוך הרבה יותר של 4.2%. גם באיגרות הקצרות לשנתיים ירדה התשואה היום ל-1.8%.

מבין הישראליות ירדה טבע ב-1% למחיר של 57.9 דולר. בבנק ההשקעות מריל לינץ' ציינו היום כי הדו"ח של טבע היה מרשים, והותירו את המלצת ה"קנייה" למניה. טבע עידכנה את תחזיותיה מעלה לרווח של 2.05-2.09 דולרים למניה.

מניית נייס הגיבה בעליות נאות לאור הדו"חות הטובים שפירסמה החברה. היום הוסיפה לכך נייס דיווח על חוזה המוערך במאות אלפי דולרים עם הבנק הגדול בספרד, גרופו סנטנדר. נייס תספק לגרופו סנטנדר מערכות הקלטה ומעקב אחר איכות השירות, במרכזי שירות הלקוחות של הבנק בדרום אמריקה. מניית נייס הגיבה לכך בעלייה של 2.6% למחיר של 23.9 דולר, המשקף לה שווי שוק של 357 מיליון דולר.

השווי נטו של נייס מול ורינט

נייס נסחרה עד לחודשים האחרונים בשווי נטו (בנטרול המזומנים) של כמחצית מאחת ממתחרותיה, ורינט . ואולם העליות החדות בה (כ-190% מתחילת 2003) במקביל לקיפאון בוורינט (11% בלבד) צימצם מהותית את הפער הזה.

חוזה גדול יותר שנאמד בכ-10 מיליוני דולרים לא סייע לאמדוקס לרשום היום עלייה משמעותית. המניה הוסיפה 0.5% למחיר של 21.2 דולר לאחר שאמדוקס דיווחה על חוזה עם פאר-איסטון (FET) הטייוואנית. אמדוקס סיפקה ל-FET מערכות חיוב ומערכות לניהול קשרי שותפים.

אמדוקס תדווח מחר לאחר המסחר על תוצאותיה. האנליסטים מעריכים כי החברה תרשום רווח של 23 סנט למניה על מחזור הכנסות של 413 מיליון דולר ברבעון. מתוך 18 האנליסטים המכסים את המניה, 13 ממליצים על "קנייה" ו"קנייה חזקה", 4 על "החזק" ואחד על "מכירה".

המנצחת הגדולה של יום המסחר היום היתה דווקא ארוטק הקטנה, שמעברה לרווח נקי ראשון הביא לזינוק של 20% במניה למחיר של 2.1 דולרים במחזור מרשים של יותר מ-7 מיליון מניות. ארוטק רשמה רווח נקי סמלי על מחזור של 5.7 מיליון דולר. את עיקר הכנסותיה קיבלה ארוטק מפעילויות מדמי הירי ומיגון כלי הרכב שנרכשו ב-2002. המשקיעים ידעו להעריך את זניחת מרבית החלומות מקיזי המזומנים של סוללות האבץ-אוויר, לטובת עסקיה הבטחוניים. מניית ארוטק הוסיפה כמעט 230% מתחילת 2003, והגיעה לשווי שוק של 82 מיליון דולר.

מניית אן.די.אס איבדה בשבועיים האחרונים 15% מהשיא שאליו טיפסה במחצית אוקטובר. היום נסחרה המניה בירידה של 3.6% ובמחזורים ממוצעים שלא מפתיעים לאור היקף הסחורה הצפה הנמוך בה. החברה, המפתחת מערכות גישה מותנית לטלוויזיה רב ערוצית, רשמה הכנסות של 52 מיליון ליש"ט ורווח של 8.3 מיליון ליש"ט ברבעון.

לעומת זאת, עליות חדות היו מנת חלקה של ווקלטק , המפתחת פתרונות להעברת קול על גבי רשת האינטרנט. ווקלטק הוסיפה היום 23% למחיר של 3.3 דולרים, שקיזז חלק מהנפילות החדות שהיו בה בתחילת אוקטובר בעקבות התוצאות הגרועות לרבעון. מניית נור המשיכה להתאושש, כשהוסיפה 13% ל-1.7 דולרים והשלימה זינוק של יותר מ-70% מתחילת אוקטובר. מחזור חריג היה גם במג'יק שהוסיפה 8% ובלנאופטיקס שעלתה ב-6%.

גם ויריאנט המשיכה במגמה החיובית שאיפיינה אותה מאז מעברה לרווח נקי, כשהוסיפה 2% למחיר של 6.9 דולרים, לאחר שרשמה במרבית יום המסחר עליות דו ספרתיות. גם כך משלימה המניה עלייה משמעותית ביותר לאחר שרק בסוף השבוע שעבר, שהתה במחיר נמוך מ-5 דולרים.

רדוור איבדה היום 6.5% לרף של 23.7 דולר, ואורבוטק הוסיפה 3% ל-23.2 דולר. האנליסט רמי רוזן מבנק ההשקעות אוסקר גרוס הותיר היום את המלצת ה"החזק" למניה, והעריך כי החברה הגדילה ברבעון את מכירת מערכות הבדיקה של מעגלים מודפסים (PCB) לפלח העליון - דבר שהעלה את רווחיותה הגולמית. עם זאת, רוזן ציין כי עדיין מוקדם לדבר על התאוששות מכירות ה-PCB שהסתכמו ב-20.9 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully