וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליפא מאיר: "הפרסומאים לא עמדו בהבטחתם ליוסי מימן לעבור לקניית זמן אוויר במחיר קבוע לנקודת רייטינג"

רוני קורן-דינר

5.11.2003 / 8:53

בהרצאה בכנס המי"ל אמר נאמן ערוץ 10: "לא כל מדיה מקבלת תמורה ביחס ישר לחלקה בשוק. אלמלא הכוח העצום של ערוץ 2, שלא לומר הכוח המוגזם, היה צריך להיות שוויון במחיר לנקודת רייטינג"



בכנס התקשורת של המרכז הישראלי לניהול אתמול, אמר עו"ד ליפא מאיר בהרצאה שנשא כי ערוץ 10 מופלה לרעה בהכנסות מפרסום לעומת ערוץ 2. לדבריו, בפרוץ משבר המימון בערוץ 10 לפני כחצי שנה, הבטיחו בכירי הפרסומאים בפגישה שנערכה במשרדו של יו"ר הערוץ, יוסי מימן, לשנות את שיטת רכש המדיה על מנת לתמוך בהמשך קיומו של הערוץ. באותו מעמד הבטיחו הפרסומאים להקצות לערוץ 10 תקציבי פרסום לפי חלקו היחסי מסך הערוצים המסחריים.



מאיר, המשמש כנאמן ערוץ 10 מטעם ביהמ"ש, טען כי הפרסומאים לא עמדו בהבטחתם לעבור לקניית זמן אוויר לפרסום עבור ערוץ 2 ועבור ערוץ 10 במחיר אחיד לנקודת רייטינג - כפי שנעשה בערוץ 10 - וממשיכים לקנות "ספוטים" לפי מחירים גבוהים המוכתבים על ידי הזכייניות.



כל נקודת רייטינג משקפת כ-50 אלף צופים. מחיר נקודת רייטינג בערוץ 2 עומד על כ-500 דולר (כלומר, פרסומת בתוכנית שהניבה 20% רייטינג אמורה לעלות 10,000 דולר), לעומת 150-200 דולר לנקודה בערוץ 10. המחיר משתנה על פי מועד שיבוץ הפרסומת - בזמן צפיית שיא או מחוצה לו, לפי הסכמים מיוחדים בין המפרסמים לזכייניות שמזכים אותם ב"בונוסים", ועוד. ואולם, בחלק מהתוכניות המצליחות של ערוץ 2 מוכרים ספוטים במחיר קבוע, ללא קשר להישגי התוכנית בפועל בערב מסוים.



"מדוע המפרסמים והפרסומאים לא דוחפים למעבר למכירת זמן אוויר לפי מחירים קבועים לנקודת רייטינג בערוצים המסחריים? הלוא זה גם אינטרס שלהם", אמר מאיר. "אמנם זה נובע מהפופולריות של תוכניות מסוימות, אבל זה אומר שלא כל מדיה מקבלת תמורה ביחס ישר לחלקה בשוק. אלמלא הכוח העצום של ערוץ 2, שלא לומר הכוח המוגזם של ערוץ 2, היה צריך להיות שוויון במחיר".



מאיר תקף את מנהלי הזכייניות של ערוץ 2, שטוענים מזה תקופה ארוכה שאין מקום לערוצים מסחריים נוספים במצב הנוכחי של נתח הטלוויזיה מתוך עוגת הפרסום. "נתח ערוצי הטלוויזיה המסחריים מתוך עוגת הפרסום מגיע כיום לכ-23%, ואפשר בקלות להכפיל אותו. להטפות של זכייניות ערוץ 2 אין בסיס". לפי המצגת שהראה בכנס, הוכפל זמן האוויר לפרסום מאז עליית ערוץ 10, מחירי הפרסום ירדו, סך הצפייה עלה, מספר המפרסמים בטלוויזיה עלה מ-345 ל-451 ואף מספר המותגים המפורסמים באמצעות המסך הקטן גדל בכ-15%. "המפרסמים והפרסומאים חייבים להמשיך לתמוך בקיומו של ערוץ ברודקאסט מסחרי נוסף", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully