וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוס שבר את שיאו של סבן עם תרומה של 10 מיליון דולר למפלגה הדמוקרטית

דפנה מאור

5.11.2003 / 9:15

סבן החל בניעור שורות פרוזיבן סאט1 עם פיטוריו של מנהל התוכניות של ערוצי החברה



המיליארדר והמשקיע הידוע ג'ורג' סורוס עומד לשבור את שיאו של חיים סבן כתורם הגדול ביותר למפלגה הדמוקרטית. סורוס תרם 10 מיליון דולר לקבוצה דמוקרטית המתאמת את ההצבעה בחלק ממדינות ארה"ב. התרומה הגדולה ביותר הקודמת היתה סך 7 מיליון דולר, מידי חיים סבן, איל המדיה האמריקאי-ישראלי.



תרומתו של סורוס היא ההשקעה הכספית הבודדת הגדולה ביותר עד כה בהכנה למירוץ לנשיאות ארה"ב ב-2004. סורוס כבר הביע ביקורת קשה על מדיניות החוץ של הנשיא בוש לאחר מלחמת עיראק. ביולי השנה פירסם מודעה התוקפת את ממשל בוש בשל הטעיית הציבור בנוגע לאמצעי הלחימה בעיראק. המודעות פורסמו ב"ניו יורק טיימס", "סנט לואיס פוסט-דיספאץ'" וב"יוסטון כרוניקל", בפורמט של עמוד מלא.



במודעה, שכותרתה, "כשאומה יוצאת למלחמה, העם ראוי לאמת", פונים סורוס וזוג הנדבנים לואיס ודורותי קאלמן לקוראים ומבקשים מהם לפנות לנציגיהם בקונגרס כדי "לדרוש את האמת... על המודיעין המופרז והמזויף" ששימש את הממשל לתמוך בדרישתו לפלוש לעיראק.



סורוס ביטא מכבר את התנגדותו למדיניות החוץ של הנשיא בוש. במארס אמר כי בוש מוביל את ארה"ב והעולם לכיוון הלא נכון.



סורוס ידוע בדעותיו הפוליטיות השנויות במחלוקת. בעבר תמך בלגליזציה של מריחואנה למטרות רפואיות וחברה פתוחה במזרח אירופה.



סבן עצמו עסוק בימים אלה בצעדיו הראשונים בחברת הטלוויזיה הגרמנית פרוזיבן סאט1. לפי דיווח של "ורייאטי", הודח אחד מבכירי החברה, לודוויג באואר, האחראי על התוכניות בשלושת הערוצים המרכזיים של פרוזיבן. היתה זו ההדחה המשמעותית הראשונה מאז רכש סבן את פרוזיבן באוגוסט. תפקידו של באואר, שעזב ביום שישי "על רקע חילוקי דעות בנוגע לכיוונה האסטרטגי של החברה", בוטל כליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully