וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וואלה! מציגה: רווח ראשון בתולדותיה

אילן מוסנאים

5.11.2003 / 9:48

הרוויחה 312 אלף שקל ברבעון השלישי אחרי הפסד של 8,000 שקל ברבעון השני. זינוק של 48% במכירות ל-9.4 מיליון שקל. השיפור - בעקבות הצלחת החברה לשמור על יציבות בהוצאות

אחרי שהצליחה להגיע לאיזון בשורת הרווח הנקי והתפעולי ברבעון השני של 2003, מציגה חברת וואלה!, שבשליטת קבוצת הארץ ובזק, ברבעון השלישי של השנה רווח נקי וזאת בפעם הראשונה בתולדותיה. פורטל האינטרנט, שנחשב למוביל בישראל, מדווח ברבעון השלישי על רווח נקי של 312 אלף שקל, וזאת, לעומת הפסד של כ-8,000 שקל ברבעון השני של השנה ושל כ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.

השיפור בדו"חות החברה מתחיל כבר בשורה העליונה של ההכנסות, בה מדווחת וואלה! על זינוק של כ-48% בהכנסותיה לרמה של כ-9.4 מיליון שקל. בחברה מציינים כי במהלך הרבעון השלישי של השנה, המשיכה הצמיחה העקבית בשוק הפרסום באינטרנט, שבאה לידי ביטוי גם בהצטרפות של מפרסמים משמעותיים, וכן נמשכה צמיחה יחסית בשוק המסחר האלקטרוני.

וואלה! מדווחת כי השיקה במהלך הרבעון מערכת בילינג עצמאית המאפשרת אספקת שירותים אינטרנטיים בתשלום, ומשמשת גם כמערכת חיוב וניהול לקוחות. בנוסף, מדווחת החברה כי השיקה ברבעון שירות פרימיום - הרחבת תיבות דואר בתשלום עד לנפח של 120 מגה בייט, וכן השקת מנוע חיפוש חדש אשר מאפשר אפקטיביות רבה בחיפוש המידע.

יו"ר דירקטוריון וואלה!, ד"ר ליאורה מרידור, אומרת בתגובה לדו"חות כי שוק האינטרנט העולמי נמצא במגמת התאוששות וניתן לראות בו ניצנים של רווחיות. מרידור ציינה, כי השיפור בענף בא בעקבות שינוי תפיסתי בניהול העסקי של חברות אינטרנט, ויש להתגאות בכך שהוא מיושם בהצלחה גם בוואלה!.

מנכ"ל וואלה! אילן ישראלי, מציין כי השיפור העקבי בתוצאות העסקיות של החברה ברבעונים האחרונים הוא תוצאה של פעולות שבוצעו בשנה האחרונה המתחילות להניב פרות בימים אלו. ישראלי הוסיף, כי המטרה היא להמשיך בצמיחה עקבית תוך שיפור ברווחיות ושמירה על מובילות.

ואכן למרות הצמיחה הנאה במכירות מצליחה וואלה!, שמתהדרת היום בקהילה של כ-2 מיליון גולשים בארץ ובחו"ל, לשמור על יציבות יחסית בעלויות המכר שלה ברמה של כ-4 מיליון שקל. בעקבות זאת הרווח הגולמי של החברה מזנק לרמה של כ-5.4 מיליון שקל, הגבוהה בכ-117% מול הרווח הגולמי ברבעון המקביל. רווח גולמי זה הינו נמוך רק בכ-20% מהרווח הגולמי שהחברה הציגה בשני הרבעונים שפתחו את 2003.

52% נכנסים לוואלה! לפחות פעם בשבוע

החברה מדווחת כי נתוני טלסקר כפי שפורסמו בחודש פברואר 2003 מצביעים על גידול בהיקפי השימוש באינטרנט לרמה של כ-2.2 מיליון גולשים לעומת 1.8 מיליון גולשים בסקר שנערך במאי 2002. עוד עולה מנתוני הסקר כי 52.1% מהגולשים בארץ נכנסים לוואלה! לפחות פעם אחת בשבוע ו-73.7% מהם נכנסים לאתר לפחות פעם אחת בחודש. עוד פורסם בסקר כי 16.4% מכלל המשתמשים באינטרנט בחרו בוואלה! כאתר הבית של החברה.

וואלה! מצליחה גם להפחית את ההוצאות התפעוליות שלה לרמה של כ-5.1 מיליון שקל, וזאת לעומת הוצאות תפעוליות של כ-5.2 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2003. השיפור לעיל נובע בעיקר מהפחתה של כ-200 אלף שקל בהוצאות המו"פ של החברה לרמה של כ-750 אלף שקל כחלק ממהלכי ההתייעלות שבוצעו בחברות הבנות וירידה דומה בהוצאות ההנהלה והכלליות שלה לרמה של כ-1.3 מיליון שקל. מנגד בסעיף הוצאות המכירה והשיווק של החברה היא מדווחת על עלייה של כ-9% או 266 אלף שקל לרמה של כ-3.1 מיליון שקל.

בעקבות זאת מדווחת החברה על מעבר לרווח תפעולי של 347 אלף שקל, לעומת הפסד תפעולי של כ-2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, ורווח תפעולי של כ-12 אלף שקל ברבעון הקודם.

וואלה! נהנית ברבעון המדווח גם מירידה חדה בהוצאות האחרות לרמה של כ-115 אלף שקל וזאת בהשוואה להוצאות אחרות בהיקף של כ-1.3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2003. ברבעון מדווחת החברה על הוצאות מימון אפסיות וזאת בהשוואה להוצאות מימון של כ-50 אלף שקל ברבעון המקביל.

וואלה! מדווחת כי במהלך הרבעון היא רשמה תזרים מזומנים שלילי של כ-445 אלף שקל וזאת בהשוואה לתזרים שלילי של כ-600 אלף שקל ברבעון הקודם. בתשעת החודשים שפתחו את השנה מציגה החברה תזרים שלילי של כ-2.1 מיליון שקל, שנבע מגידול ביתרת הלקוחות של החברה עקב הגידול במכירות, פירעון התחייבויות לספקים ונותני שירותים וממימון הפעילות השוטפת של החברה. ההון החוזר של החברה מסתכם בסוף חודש ספטמבר 2003 בכ-2.6 מיליון שקל לעומת גרעון של כ-1.9 מיליון שקל בסוף הרבעון המקביל.

שורת ההון העצמי בדו"ח החברה, מצביעה על גירעון בהון בהיקף של כ-6.5 מיליון שקל אך הלוואת הבעלים של קבוצת "הארץ" ובזק בהיקף של 14.8 מיליון שקל, מעבירה את החברה להון עצמי חיובי של כ-8.1 מיליון שקל בפועל.

נציין כי המשקיעים לא פיספסו את השיפור בתוצאות החברה ושלחו אותה לעליות של כ-350% מאז תחילת 2003 ומזה, יותר מ-100% עלתה המניה בחודש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully