וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

430 עובדי מינהלה ותפעול מסולל בונה וחרות יפוטרו

הרצל לקס

5.11.2003 / 10:30

החברה תצמצם את מספר הפרויקטים בשל מחסור בפועלי בניין. שיכון ובינוי תרשום הוצאה של 60 מיליון שקל ברבעון השלישי בגין המהלך ותעבור להפסד

שיכון ובינוי פותחת במהלך ארגון מחדש של פעילות הבנייה שלה. כ-430 עובדים יפוטרו מהחברות הבנות סולל בונה וחרות, העוסקת בקבלנות אלקטרומכנית. העובדים שיפוטרו אינם פועלי בנייה אלא מועסקים במגזרי התפעול והמינהלה של החברות, המעסיקות כיום כ-2,400 עובדים בנוסף לפועלי הבנייה (שאינם ישראלים ברובם המכריע) ולקבלני המשנה. בנוסף לפיטורים יקוצצו משכורותיהם של העובדים הנותרים ב-2 החברות בשיעורים של 5%-15% בהתאם לגובה המשכורת.

במסגרת הרה-ארגון תפוצל פעילות סולל בונה לשלוש חטיבות: תשתיות וכבישים, בנייה למגורים ובנייה שלא למגורים. שיכון ובינוי תפריש כ-60 מיליון שקל כנגד עלויות תוכנית הרה ארגון כבר בדו"ח הרבעון השלישי והדבר יעביר את החברה להפסד.

אילון מיכאלי, סמנכ"ל הכספים של שיכון ובינוי, טוען שפיטורי העובדים הוא צעד כואב מאוד אך הוא מהווה מוצא אחרון לחברה. לדבריו, רדיפת הממשלה את העובדים הזרים, ואי היציבות בהעסקת עובדים מקצועיים פלשתינאים בשל המצב הבטחוני, גרמו למצב בו החברה לא מסוגלת לעמוד בפרויקטים שלקחה על עצמה בשל מחסור בכוח אדם, שאינו מתמלא על ידי פועלים ישראלים שלא ששים להיכנס לעבודה בענף.

"עד עתה קיווינו שאחד משלוש יקרה: או יגדל היצע העובדים הישראלי בשל התוכנית הכלכלית החדשה וההרעה בדמי האבטלה, או שהמצב הבטחוני ישתפר ונוכל לגייס פועלים ערבים, או שהממשלה תרפה מעט מהמצוד אחר הזרים", אומר מיכאלי, "אך דבר מאלה לא קרה והגענו למסקנה שאנחנו חייבים לקבל על עצמנו פחות פרויקטים, ולפיכך לצמצם את כוח האדם המינהלי והתפעולי".

למעשה טוען מיכאלי שמדיניות הממשלה המכוונת להגדיל תעסוקת ישראלים על חשבון עובדים זרים השיגה תוצאה הפוכה, שכן העובדים הזרים אמנם עוזבים, אך בהיעדר יד מכוונת שתשלח ישראלים לעבוד במקומם, מי שנפגע הם עובדים ישראלים במקצועות משלימים לפועלי הבניין כגון מהנדסים, מנהלי עבודה, קבלני משנה ועובדי משרד ושיווק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully