וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקי מזר: "האפשרות שפלאפון תתחרה בבזק בטלפוניה לא נדונה - נדאג שלא תסבול מנכויות מול מתחרותיה הסלולריות"

ערן גבאי

5.11.2003 / 10:54

יעקב גלברד: "פלאפון תהיה חייבת להיכנס לתחומים נוספים כדי שבסיס ההכנסות לא ייפגע; 50% מהמכירות זה שדרוגים; החזר ההשקעה על רשת EVDO עד 3 שנים"



"האפשרות שפלאפון תתחרה בבזק בשוק הטלפוניה הפנים ארצית לא נדון עד כה בשום פורום בקבוצת בזק, לא בדירקטוריון החברה וגם לא בדירקטוריון פלאפון. אנחנו נדאג לכך שפלאפון לא תסבול מנכויות בתחרות מול מתחרותיה האחרות בשוק הסלולר", כך אומרת יו"ר בזק, מיקי מזר, בתגובה לאמירתו של מנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד, כאילו בכוונת פלאפון להיכנס לפעילות בשוק הטלפוניה הנייחת, כשזה ייפתח לקראת סוף השנה הבאה.



גלברד טוען כי "בזמן שהמתחרים של פלאפון נכנסים לתחומי פעילות נוספים, פלאפון חייבת אף היא להיכנס לאותם תחומים אחרת ייפגע בסיס ההכנסות הקיים של החברה". גלברד מתכוון להיכנס לפעילות הן בשוק השיחות הבינלאומיות, בו היא עשויה להתחרות בבזק בינלאומי מקבוצת בזק, והן לשוק הטלפוניה הפנים ארצית, בו היא תתחרה ישירות בבזק.



גלברד נשאל אם הוא חייב להדביק את הפער במונחי מספר מנויים ממתחרותיו, וטען כי הוא אינו מפוקס, יותר ממתחריו, ברדיפה אחרי מנויים, "היעדים שלנו ייקבעו תוך איזונים נכונים, ובמצב החברה כיום אין סיבה להציב יעדים קיצוניים אלא יעדים מאוזנים שלוקחים בחשבון רווחיות ומנויים".



פלאפון הקטינה ברבעון השלישי את עלות הרכשת המנוי בכ-156 שקל בהשוואה לרמתה ברבעון השני של השנה. גלברד מציין כי הירידה בעלות ההרכשה בפלאפון אמיתית ונובעת מגיוס מנויים איכותיים (מנויי פרימיום). פלאפון גייסה ברבעון השלישי 46 אלף מנויים חדשים, וכ-50 אלף מנויים ל-ESC, נמוך מממוצע הגיוס ל-ESC בשני הרבעונים הראשונים של השנה. גלברד לא רואה בעיה בהקטנת היקף הגיוס ל-ESC הרבעון וטוען כי הרבעון נרשמה עלייה קלה בהיקף המנויים שגויסו ל-ESC מהמתחרות (כ-60%).



"עלות הרכשת לקוח יכולה לרדת בשנה הבאה בכ-50%. קל יותר לשמר לקוח ולכן עלויות השימור של חברות הסלולר נמוכות יותר", אומר גלברד שקובע כי בפלאפון 50% מהמכירות זה שדרוגים.



גלברד עדיין סובל מתמהיל מנויים מכביד, זכר לימים בהם החברה התמקדה בשוק העסקי בלבד, בו ה-ARPU נמוך מממוצע ההכנסה למנוי בשוק הפרטי. "המשך השיפור בתוצאות של פלאפון יבוא, בין היתר, גם משיפור תמהיל הלקוחות. דילול מסת המנויים העסקיים, הגדלת נתח הצעירים, ומרכיב הרומינג".



גלברד מאמין שגם שירותי הערך המוסף יתרמו לשיפור בתוצאות, כשאלה הגיעו הרבעון לכ-6% מההכנסות של החברה.



מנכ"ל פלאפון מסביר את הקפיצה המשמעותית של פלאפון בשיעורי הרווחיות ברבעון השני בגיוס המוגבר של המנויים מתחילת השנה (כשהשיא נרשם ברבעון השני עם כ-71 אלף מנויים חדשים), שיפור באיכויות הרשת, כשגלברד מגלה שפלאפון איבדה הכנסות במהלך הרבעון השני כתוצאה משדרוג איטי של הרשת, ומהתמקדות בלקוחות איכותיים.



גלברד נשאל אם במצב הנוכחי נכון לבצע את שדרוג רשת ה-1X, שהושקה רק לפני מספר חודשים, ל-EVDO, וציין כי רשת ה-EVDO תאפשר קצבי עבודה של 500 קילו ביט בשנייה. גלברד ציין עוד שלא קיימת בעיית מכשירים ב-EVDO כפי שקיימת בטכנולוגיית הדור השלישי. "אנחנו מכירים כ-7 מכשירי EVDO רלוונטים של LG, סמסונג, SK ומוטורולה".



לגבי החזר ההשקעה של כ-30-35 מיליון דולר ברשת, קבע גלברד שזו תתאפשר בתוך 2-3 שנים. ההשקעה של פלאפון ב-CAPEX במהלך 2004 לא תחרוג מ-100 מיליון דולר, אמר גלברד. התזרים התפעולי של פלאפון ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכם בכ-724 מיליון שקל, בעוד ההשקעה הסתכמה בכ-580 מיליון שקל.



בפלאפון ידונו במסגרת תוכנית העבודה לשנת 2004 בחלוקת דיווידנד לבעלי המניות - בזק (50%) ושמרוק (50%). גלברד היה מוכן לומר כי התחייבויות החברה סבירות ויכולת ההחזר טובה ועל כן משיכת דיווידנד היא שיקול דעת של בעלי המניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully