וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: בזק תציג ברבעון השלישי צמיחה של 1.5% בהכנסות

אילן מוסנאים

5.11.2003 / 11:13

האנליסט דניאל מירון מעריך כי הקבוצה תציג ברבעון שחיקה של 9% ברווח התפעולי ועלייה של 4.7% ב-EBITDA. בזק בינלאומי תשפר הרווח התפעולי בכ-34%. הכנסות יס יגדלו בכ-5%

לאחר שלושה רבעונים של שחיקה בהכנסות צפויה קבוצת בזק להציג ברבעון השלישי של 2003 צמיחה של 1.5% בהכנסותיה לרמה של 2.014 מיליארד שקל. כך מעריך האנליסט דניאל מירון מאי.בי.אי. מירון מעריך כי במקביל לעלייה בהכנסות תדווח בזק על צמיחה של כ-4.7% בסעיף ה-EBITDA שלה לעומת הרבעון הקודם לרמה של 861 מיליון שקל, אולם בסעיף הרווח התפעולי היא תדווח על שחיקה של כ-9% לעומת הרבעון השני לרמה של 254 מיליון שקל.

באי.בי.אי מציינים כי פעילות בזק בתקשורת הפנים ארצית תמשיך להישחק, וזאת בעיקר עקב יישום המלצות ועדת גרונאו החל מספטמבר, שתשפיע על התוצאות בשליש האחרון של הרבעון. ההשפעה המלאה משינוי התעריפים, שירדו בממוצע בכ-6%, תבוא לידי ביטוי ברבעון הרביעי של השנה. מירון מעריך כי בזק צירפה 60 אלף לקוחות לשירות ה-ADSL שלה והוא יהיה נקודת האור היחידה בפעילות החברה.

באי.בי.אי צופים כי השיפור בקבוצה יגיע מהחברות הבנות. החברה תהנה מהשיפור בתוצאות חברת פלאפון שהציגה ברבעון הנוכחי רווח של כ-66 מיליון שקל אחרי 14 רבעונים רצופים של הפסד. הכנסות פלאפון ברבעון צמחו בכ-12.9% לרמה של 1.1 מיליארד שקל והרווח התפעולי של החברה הסתכם בכ-116 מיליון שקל, וזאת בהשוואה לרווח תפעולי של כ-16 מיליון שקל ברבעון המקביל. הצמיחה ברווחיות התפעולית של החברה מוסברת בין היתר בכך שהחברה סיימה להפחית הוצאות על הרכשת לקוח מהוונות.

שיפור צפוי גם בחברת הלוויין YES, שצפויה לדווח על צמיחה של כ-5% בהכנסות ל-217 מיליון שקל, בין היתר בזכות גידול בקצב ההצטרפות של מנויים חדשים לכ-10,000 ברבעון הנוכחי. זאת יחד עם המשך הורדת עלויות התוכן, יאפשרו לחברה להמשיך ולצמצם את ההפסדים התפעוליים, מרמה של כ-91 מיליון שקל ברבעון השני לרמה של 75 מיליון שקל ברבעון השלישי. מירון סבור כי ה-EBITDA של החברה יצמח ברבעון לרמה של 22 מיליון שקל וזאת לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

באי.בי.אי סבורים כי בזק בינלאומי תשמור על יציבות בשורת ההכנסות ברמה של כ-172 מיליון שקל, כאשר מחד היא תהנה מהגידול בתיירות המאפיין את חודשי הקיץ ומהמשך הגידול במנויי ה-ADSL. מנגד מירון מעריך כי החברה תיפגע מהירידה במספר מנויי החיבור האנלוגי וכן מהעובדה שהיא ממשיכה לסבסד את מנויי ה-ADSL. הוא צופה כי החברה תציג ברבעון צמיחה של כ-34% בשורת הרווח התפעולי לרמה של כ-27 מיליון שקל. באי.בי.אי מותירים למניה המלצת "צבור" ומחיר יעד של 5 שקלים, הגבוה בכ-2% ממחיר המניה בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully