וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לייטסקייפ מקווה לראות את האור: במו"מ לסגירת עסקות בשווי פוטנציאלי של עשרות מיליוני דולרים

גתית פנקס

5.11.2003 / 12:25

החטיבה האופטית של ECI במו"מ למכירת הפלטפורמות שלה לחברת מוטורולה, לגורם ממשלתי בהודו ולחברת תקשורת סינית; הערכות: אינווייה חתמה על עסקת המשך עם דויטשה טלקום



חטיבת הרשתות האופטיות של אי.סי.איי טלקום נמצאת במו"מ מתקדם לסגירת שלוש עסקות גדולות יחסית בהיקפן: עם גורם ממשלתי בהודו, עם חברת תקשורת סינית ועם מוטורולה - כך אומרים גורמים בשוק ההון. בחברה סירבו היום להגיב על הדברים. כמו כן, הגורמים מציינים כי אינוויה השיבה לאחרונה למעגל לקוחותיה את דויטשה טלקום וכי ברבעון הרביעי של השנה היא תשפיע על תוצאותיה הכספיות.



ההערכות הן כי החוזה בהודו יהיה בהיקף פוטנציאלי של כ-20-25 מיליון דולר, החוזה עם מוטורולה מוערך בכ-15-20 מיליון דולר והחוזה עם חברת התקשורת הסינית, שלפי מקורות לייטסקייפ נמצאת במו"מ לסגירתו תקופה ארוכה, עוד טרם מגיפת ה-SARS שתקפה את האיזור, מוערך בפחות מ-10 מיליון דולר.



חטיבת הרשתות האופטיות כוללת בתוכה את לייטסקייפ ואנאוויס, שתי פעילויות שמוזגו במהלך הרבעון השני לכדי חטיבה אחת. הירידה החדה בהשקעות של חברות התקשורת בעולם ובעיקר בצפון אמריקה בתשתיות הובילה להידרדרות בתוצאותיהן של שתי החטיבות הללו וכך, פעילות הרשתות האופטית רשמה מחזור של 40 מיליון דולר ברבעון השני של השנה - ירידה של 4.8% מהרבעון הקודם לו. בשורה התחתונה, היא הציגה הפסד תפעולי גדול של 15.5 מיליון דולר ברבעון השני של 2003 לעומת 6.3 מיליון דולר ברבעון שעבר.



מחר תפרסם ECI את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי והתחזיות הן כי הכנסותיה של חטיבת אינוויה ימשיכו לרדת וכי אלה של חטיבת הרשתות האופטיות יעלו. שתי התופעות יקזזו האחת את השניה, וכך החברה צפוייה לדווח על הכנסות של כ-85 מיליון דולר משתי החטיבות הללו, שהן עסקי הליבה שלה. ההפסד הענק של אי.סי.טל ברבעון השלישי צפוי להעכיר את הדו"חות של ECI, שדיווחה ברבעון השני על הכנסות של 101.6 מיליון דולר להן הוצמד הפסד של 35 מיליון דולר.



שווי השוק של ECI הוא כ-545 מיליון דולר בבורסת הנאסד"ק, לאחר שהמניה השלימה עלייה של 25% מאז תחילת החודש שעבר ושל כ-150% מתחילת השנה. המניה לא שאפה אוויר פסגות יחסי זה מאז ינואר 2002.



פלטפורמת הדגל של לייטסקייפ היא ה-XDM, המיועדת לפתור עומסים ברשת התמסורת ומאפשרת למפעילי תקשורת דרך חסכונית יחסית לספק למנויים תמיכה בפס רחב. ה-XDM היא פלטפורמה רב תכליתית המאפשרת שירותי קול, וידיאו ומידע בו זמנית, וניתנת לשדרוג בעלות נמוכה יחסית לקצבים גבוהים.



לדברי מקורות בשוק, לאחרונה נורטל השיקה פלטפורמה אופטית חדשה ומשופרת המתחרה בזו של לייטסקייפ תחת השם Optical Multiservice Edge 6500, שממוקמת בין המרכזיה לקצה הרשת ומיועדת אף היא למטרו. הפלטפורמה החדשה תתחרה אף במערכות של סיסקו וההערכות הן כי השקתה תגביר את התחרות בשוק.



החטיבה הנוספת שנכללת בעסקי הליבה של ECI היא אינווייה - חטיבת ה-xDSL של ECI שמתמחה במוצרי גישה לרשתות תקשורת בפס רחב המאפשרים העברת תכני מולטימדיה. במהלך הרבעון השלישי דווח על זכייה של אינווייה בחוזה אספקת ציוד בטיוואן בהיקף פוטנציאלי של 20 מיליון דולר.



ההערכות בשוק ההון הן כי החטיבה חתמה על חוזה עם דויטשה טלקום - לקוחתה הוותיקה שהאטה את קצב אספקת הציוד ממנה בעבר - וכי הכנסות ראשונות ממנו יבואו לידי ביטוי בתוצאותיה הכספיות של החברה ברבעון הרביעי. יש לציין, כי ברבעון שעבר ECI צירפה לדירקטוריון שלה את גרד טנזר, שהיה עד לאחרונה משנה למנכ"ל דויטשה טלקום, הלקוחה הנחשקת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully