וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לניהול הכסף הגדול: כלל ביטוח הקימה חברה בת שתתמודד במכרז על כספי הפנסיה של עובדי חברת החשמל

הרצל לקס

5.11.2003 / 13:17

הקמת החברה הבת המיוחדת באה בשיתוף עם בנק הפועלים ואי.בי.איי ומתחייבת מתנאי שלב א' במכרז שייערך החודש; היקף כספי הפנסיה של חברת חשמל נאמד בכ-10 מיליארד שקל



חברת כלל ביטוח הקימה חברה בת בע"מ לצורך ניהול כספי הפנסיה של עובדי חברת החשמל, לקראת המכרז האמור להסגר בסוף נובמבר.



כלל ביטוח היא הראשונה מבין חברות הביטוח הגדולות שהקימו חברה כזאת, שקיומה הוא אחד התנאים להשתתפות במכרז. החברה החדשה: "כ.פ.י. - ניהול פנסיה לעובדי חברת החשמל בע"מ" היא חברה משותפת לכלל ביטוח (70%), בנק הפועלים (20%) ואי.בי.איי (10%). יו"ר החברה הוא המשנה למנכ"ל כלל ביטוח וראש אגף ביטוח חיים, דני קהל, והמנכ"ל הוא סמנכ"ל לנושאי פנסיה בכלל ביטוח, שי כהן. כמנהל ההשקעות מונה דוד לוי מכלל פיננסים, המרכז את הכנת המכרז. כלל ביטוח מתחרה בשלוש קבוצות אחרות: מגדל-לאומי-אגוד שתנוהל ע"י אהוד פרידמן וענת לוין, מנהלת ההשקעות של מגדל, קבוצת הפניקס-הבינלאומי שבראשות דן ללוז, לשעבר מנהל ההשקעות של מגדל וקבוצת הראל-דיסקונט.



שלב ב' במכרז יהיה בינואר, אז יתבקשו החברות להגיש את הצעת המחיר שלהן, כלומר את גובה דמי הניהול שהן מבקשות עבור השירות. דמי הניהול אמורים להיות קבועים לאורך כל התקופה וזאת בלי קשר להיקף הנכסים של הקרן. אלה אמורים להסתכם ב-2004 בכ-10.3 מיליארד שקל ולצמוח עד 2006 לכ-12.1 מיליארד שקל. יש לציין כי למעשה לא מדובר במכרז רגיל אלא בהזמנה של חברת החשמל להגשת הצעות לניהול הכספים.



חברת החשמל אינה מחויבת לבחור בהצעה הזולה ביותר שתוגש. אחרי בחירת הקבוצה הזוכה לקבוצות המתחרות לא תהיה אפשרות לערער על הבחירה. דמי הניהול המקסימליים שהחברות יוכלו לדרוש יהיו בשיעור של עד 0.8% לשנה, מה שפותח פתח להכנסות אפשריות של למעלה מ-80 מיליון שקל בשנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully