וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל וואלה לא ממהר לפתוח שמפניה

צורי דאר

5.11.2003 / 13:40

אילן ישראלי: אני מעדיף לשמור על יד על הדופק עד שאראה עקביות ברווחיות ובצמיחה לאורך כמה רבעונים; בגדול, אני צופה שאותה מגמה תימשך, במתינות



לאילן ישראלי, מנכ"ל פורטל וואלה , יש סיבה טובה להתרווח סוף סוף בכיסאו. לראשונה בתולדותיה, דיווחה החברה היום על מעבר לרווח נקי של 312 אלף שקל, וזאת לעומת הפסד של כ-8,000 שקל ברבעון השני של השנה ושל כ-4.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. גם מכירותיה של וואלה זינקו בכ-48% לרמה של כ-9.4 מיליון שקל. ואם לא די בזה, מניית וואלה עלתה ב-350% מתחילת 2003 וביותר מ-100% בחודש האחרון.



למרות הבשורות הטובות מעדיף ישראלי לגלות אופטימיות זהירה בנוגע לעתיד: "אנחנו בונים כרגע את התוכניות ואת תקציב 2004, ועדיין לא ברור איך תראה השנה הבאה. אני מעדיף לשמור על יד על הדופק, לא לדבר על העתיד ולא לפתוח שמפניה לפני שאני רואה עקביות ברווחיות ובצמיחה לאורך כמה רבעונים. בגדול, אני צופה שאותה מגמה תמשך, במתינות".



מה המקור העיקרי להכנסות ולרווח?



"בסביבות 80% מההכנסות מגיעות מפרסום. מרבית הפרסום נעשה ע"י משרדי אינטראקטיב וחלק נעשה בהפקות עצמאיות שלנו. בערך 20% מההכנסות מגיעות ממסחר אלקטרוני בוואלה שופס. אנחנו גם מוכרים תכנים ל-Yes, והשקנו מיזם תיירות משותף עם איסת"א, ואנחנו מתחלקים ברווחים. אני צופה שהתחומים האלה ימשיכו לצמוח ב-2004, אבל יתרמו להכנסות באותו יחס, פחות או יותר".



"הקמנו מערכת בילינג שמיושמת כרגע בעיקר על תיבות הדואר של וואלה. יש לנו כיום חצי מיליון תיבות פעילות. השקנו לפני חודש שירות תיבות דואר מוגדלות - עד 120 מגה-בייט - ויש כבר מאות תיבות בתשלום. אנחנו מתכננים לגבות כסף בשנה הבאה על שירותי פרימיום כגון ניוזלטרים".



האם וואלה שופס תצליח לשרוד במידה והמיזוג המדובר בין אולסייל ונטאקשן יתגשם?



"היו שמועות כאלה, ויש גם שמועות שזה לא יקרה. מה שאני יודע זה שוואלה שופס היא אחת מהשלישיה המובילה של חברות המסחר האלקטרוני בישראל. יכול להיות שאפילו אחת משתי הגדולות. לאולסייל יש אולי את ההכנסות הכי גבוהות, אבל לדעתי יש לנו את הרווחים הכי גבוהים ממסחר אלקטרוני".



וואלה משחקת בשוק תחרותי למדי. MSN ישראל מכרה ברבעון השני בכ-5 מיליון דולר, ועברה לרווח נקי של כמה עשרות אלפי דולרים. גם Ynet מתחיל לסגור על וואלה. על פי סקר TGI מאוגוסט, האוכלוסיות שמעניינות את המפרסמים, בני 25-44, מבקרות כעת יותר ב-Ynet.



ישראלי טוען שהנתונים הללו לא מדאיגים אותו: "ככל שיהיו יותר חברות רווחיות וטובות, כך תגבר התחרות בשוק האינטרנט המקומי. התחרות הזו רק תשפר את החשיבה ותעשה אותנו יותר מחודדים ומקצועיים לרצונות של הלקוחות. MSN ישראל הוא מתחרה ראוי. לכבוד לי שהוא מתחרה שלי, וגם אורי אדוני (מנכ"ל MSN ישראל - צ.ד.) מפרגן לנו. Ynet זה אתר נישה שמתמחה בחדשות. זה אתר בהחלט טוב, אבל זה עדיין לא ממש פורטל".



"למרות התחרות, צריך לזכור שוואלה ממוקמת הרחק למעלה מהמתחרים מבחינת החשיפה כאתר בודד. כ-50% אחוז מהגולשים נכנסים אלינו. אל MSN ישראל ו-Ynet נכנסים 27%, ואל גוגל 30%. רק באוקטובר ביקרו בוואלה 2 מיליון משתמשים ייחודיים".



ישראלי שם דגש מיוחד על יכולות החיפוש המשופרות בוואלה. וואלה עשתה שימוש עד לא מזמן בטכנולוגיית חיפוש של חברת Fast, שנרכשה על ידי אוברצ'ר. אוברצ'ר נרכשה ביולי על ידי יאהו תמורת 1.6 מיליארד דולר. מנוע החיפוש החדש של וואלה, שהושק לפני כחודש, מתבסס על טכנולוגיה של אוברצ'ור ועל פיתוח מקומי. לדברי ישראלי, 1.1 מיליון אנשים ביצעו חיפוש במנוע החדש בחודש האחרון.



איך יראה שוק אתר התוכן הישראלי בעוד 3 שנים?



"בשוק שלנו שרדו כמה חברות שהשכילו לבנות מודל עסקי נכון על בסיס הנישה שהן מתמחות בה. אני מאמין שמעבר לוואלה, MSN ישראל ו-Ynet ימשיכו לפעול גם נענע ותפוז - כל אחד בנישה שלו. לוואלה אין נישה מוגדרת, אבל אנחנו משתדלים ללמוד ככל שניתן מהגדולים. מאמזון ואי-ביי בתחום המסחר האלקטרוני, מיאהו, MSN ו-AOL בתחום התוכן, מגוגל בענייני חיפוש, וכן הלאה.

"אני צופה שמחירי הפרסום באינטרנט ימשיכו לעלות. המוצרים הפרסומיים הולכים ומשתכללים. המוצרים החכמים נותנים עבודה שיווקית יותר טובה ולכן גם מחיריהם ימשיכו לעלות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully