וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ על מניית בנק לאומי: עד תום השנה צפוי מימוש של 36 מיליון אופציות מסדרה 6

אמיר טייג

5.11.2003 / 14:08

מאז הנפקתן לפני כשנה מומשו כ-24 מיליון אופציות בלבד; נותרו למימוש עוד 36 מיליון אופציות לפני פקיעתן בתום השנה; עד כה לא מומשה אף אופציה מסדרה 7, שמגלמות רווח של כ-70 אג' לאופציה



מאת אמיר טייג ואלי דניאל



הנפקת בנק לאומי מסתמנת כהצלחה לאחר שבשנה האחרונה, מאז הנפיקה המדינה 90 מיליון אופציות בשתי סדרות שונות (6 ו-7) הניתנות למימוש למניות הבנק, מימשו רוכשי האופציות כ-24 מיליון אופציות מסדרה 6. האופציות שמומשו מהוות כ-38% מכלל האופציות מסדרה זו שהונפקו על ידי המדינה. מאז ההנפקה נכנסו לקופת המדינה מזומנים בהיקף של כ-24 מיליון שקל כתוצאה ממימוש האופציות מסדרה 6, שכן, מחיר המימוש שנקבע באופציה זו עומד על שקל אחד.



כתוצאה ממימוש האופציות מסדרה 6, קטנו החזקות המדינה בבנק לאומי, משיעור של 41.1% לאחר ההנפקה והצעת המכר לעובדי הבנק, ל-39.46% כיום. כלומר, המדינה הפחיתה את החזקותיה בכ-1.6%.



מכיוון שמחיר המימוש של האופציה מסדרה 6, הפוקעת בתום השנה הנוכחית, הוא עמוק בתוך הכסף, צפוי מימוש של כל האופציות הללו עד לתום השנה. היות שעד כה מומשו, כאמור, כ-24 מיליון אופציות, הרי שבחודש וחצי הקרובים צפוי כי ימומשו יתרת 36 מיליון האופציות. מימוש זה עשוי ליצור לחץ מסוים על מחיר המניה מאחר שלמממשי האופציות גלום רווח נאה של כ-1.8 שקלים לכל אופציה מסדרה 6, וזאת משום שבגין כל אופציה מסדרה זו שולם מחיר של 5.5 שקלים. לפיכך, מממשי האופציות יהיו מוכנים למכור את המניה גם מתחת למחיר השוק, שעומד היום על רמה של 7.27 שקלים.







באשר לאופציות מסדרה 7, אשר מועד מימושן האחרון הוא בתום שנת 2004, הרי שעד כה לא מומשה אף לא אופציה אחת מתוך 30 מיליון האופציות שהונפקו. על פי המנגנון שנקבע בהנפקה, מנגנון המבוסס על שיעור עליית מדד ת"א-בנקים, מחיר המימוש של האופציה מסדרה 7 עומד כיום על רמה של כ-6.57 שקלים, כלומר, גם אופציות אלו נמצאות בתוך הכסף, ובמימושן גלום רווח של כ-70 אגורות לכל אופציה.



יש לציין, כי 65% מסדרת האופציות הזו מוחזקות על ידי איש העסקים שלמה אליהו, אשר כבר היום מחזיק ב-10% מהונו המונפק של הבנק. אליהו מנוע בשלב זה מלהגדיל את החזקותיו מעל שיעור זה, מאחר שהוא נדרש לקבל את אישור בנק ישראל לעשות כן. לפיכך, אליהו אינו צפוי לממש את האופציות שבידיו בטרם יינתן לו, אם בכלל, אישור זה.



נזכיר כי לפני כשנה הנפיקה המדינה 60 מיליון אופציות מסדרה 6 ו-30 מיליון אופציות מסדרה 7, במסגרת הנפקה בה גויסו כ-270 מליון שקל. מימוש כל האופציות הנותרות מסדרה 6 ו-7 יקטין את אחזקות המדינה בבנק לשיעור של 34.7%, אך מנגד יזרים לקופתה עוד 200 מיליון שקל עד תום 2004.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully