וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איל הנפט הרוסי רומן אברמוביץ' עלול להיות הבא בתור אחרי חודורקובסקי כחשוד בהונאה

דפנה מאור

5.11.2003 / 14:45

חבר בפרלמנט הרוסי קרא לחקור חשדות להונאה בחברת הנפט של אברמוביץ'; איום בשלילת רשיונות הנפט של יוקוס



רומן אברמוביץ', איל הנפט הרוסי ובעל קבוצת צ'לסי, עשוי להפוך ליעד הבא של ממשלת רוסיה בחקירתה את ענף הנפט ברוסיה. חבר בפרלמנט הרוסי קרא לממשלה לפתוח בחקירה לגבי חשדות שאברמוביץ' והחברה שבבעלותו, סיבנפט, ביצעו הונאה בשנות התשעים.



אברמוביץ' הפך לשותפו של מיכאיל חודורקובסקי, גדול אנשי הנפט ברוסיה, לאחר שהשניים חתמו על הסכם למיזוג יוקוס עם סיבנפט. חודורקובסקי, יו"ר יוקוס, נעצר בשבוע שעבר ברוסיה בחשד להונאה והעלמות מס, במהלך שנחשב על ידי גורמים מסוימים כניסיון של ממשלת רוסיה לשלוט בשוק הנפט, ולדכא גורמים אנטי-ממשלתיים. יוקוס, לפי אזהרה ששיגר היום שר המשאבים הטבעיים של רוסיה, עלולה לאבד את רשיונותיה לפיתוח כמה שדות נפט. מניות יוקוס יורדות ב-5% בבורסת לונדון, ומשלימות ירידה של 22% מאז מעצרו של חודורקובסקי.



עתה עולה כי ולדימיר יודין, חבר בפרלמנט הרוסי, פנה במכתב לתביעה הרוסית בדרישה כי יחקרו את רכישתן של מניות על ידי סיבנפט ב-1995. יודין טען גם כי ב-1996 התבצעה מכירה לא חוקית של מניות של סיבנפט, שהיתה אז בבעלות ממשלתית. לטענתו הונתה סיבנפט את ממשלת רוסיה בהיקף של 6 מיליארד דולר. הוא קרא להקפיא את מניות סיבנפט, כשם שנעשה במניותיו של חודורקובסקי.



אברמוביץ' הוא אחד מהאנשים העשירים בעולם, עם הון ששוויו מוערך ב-5.7 מיליארד דולר. אברמוביץ' השתלט על חברת הנפט סיבנפט ביחד עם בוריס ברזובסקי במהלך ההפרטה הגדול שביצעה ממשלת רוסיה בשנות התשעים. אברמוביץ' רכש מברזובסקי את חלקו בחברה כאשר ברזובסקי ברח מרוסיה ב-2000 כדי להימלט מאישום בהונאה. בנוסף מחזיק אברמוביץ' במחצית מחברת האלומיניום הגדולה ביותר ברוסיה, וברשת הטלוויזיה ORT באמצעות חברת החזקות בריטית. השנה רכש את קבוצת הכדורגל הבריטית צ'לסי.



יוקוס וסיבנפט השלימו את המיזוג ביניהן באוקטובר השנה, במהלך שיצר את חברת הנפט ה-4 בגודלה בעולם במונחי תפוקת נפט. החברה החדשה שתיקרא יוקוססיבנפט צפויה לרשום הכנסות שנתיות של 15 מיליארד דולר, והיא בעלת שווי שוק של 35 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully