וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד האוצר מציע להגדיל את ההטבה במס למפקידים בקופות הגמל עד 14.5% משכרם

ניצן כהן

5.11.2003 / 18:35

על פי הצעת האוצר, ישונו תקנות מס הכנסה כך שההטבה במס תינתן על הפקדה של 14.5% מהשכר במקום המצב הקיים היום, בו הטבת המס ניתנת על הפקדת 10% מהשכר



אגף שוק ההון במשרד האוצר מציע לשנות את תקנות מס הכנסה המעניקות הטבת מס למפקידים בקופות גמל. על פי ההצעה החדשה, תוכר הפקדה של עד 14.5% מסך המשכורת ברוטו כמזכה בהטבת המס. זאת, לעומת המצב כיום שמתיר הפקדה של עד 10% מהשכר.



על פי ההצעה, יוכרו הפקדות מעביד ועובד עד לשיעור של 7.5% מהמשכורת. הפקדות עד לשיעור של 5% חייבות יהיו להיות מופקדות לאותו חשבון קופת גמל ובשיעורים שווים. העובד והמעביד יהיו רשאים להפקיד לקופת הגמל 2.5% נוספים מהשכר ובלבד שסך ההפרשות לא יעלה על 14.5% מהמשכורת של העובד.



האוצר מציע שהטבה זו תיכנס לתוקף כבר בתחילת ינואר 2004.



שינוי התקנות מאפשר למעביד להפקיד לקופת הגמל גם את החלק על חשבון פיצויי פיטורים אולם במגבלה של עד 15.83% משכרו של העובד. המגבלה שמציב האוצר היא שכדי לקבל את ההטבה יהיה חייב העובד להפקיד סכום שווה לסכום שיפקיד עבורו המעביד.



המשמעות היא שהעובד מפריש 5% משכרו והמעביד מפריש עבורו 5% נוספים. העובד והמעביד יוכלו להגדיל את ההפרשה ב-2.5% כל אחד, כך שסך ההפרשה יהיה של כ-15% משכרו של העובד אולם 14.5% יוכרו לצורך מתן הטבות המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully