וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה בן צבי ונציגי רון לאודר ייפגשו מחר עם יוסי מימן והנאמנים לקראת סיכום כניסתם להשקעה בערוץ

רוני קורן-דינר

5.11.2003 / 18:50

כך נודע ל-TheMarker; בפגישה ישתתפו הנאמנים, מימן, בן צבי ונציגיו של לאודר; גורמים המקורבים למו"מ: מדובר בישיבה שעשויה לסיים את החיפושים אחר משקיעים לערוץ; המגעים עם קשת נמשכים



הנסיונות הקדחתניים למציאת משקיע נוסף לערוץ 10 מתחילים לשאת פרי: מחר בשעה 9:00 תתקיים פגישת סיכום מכרעת בין יו"ר הערוץ יוסי מימן, הנאמנים עוה"ד ליפא מאיר ואלי זהר, סגניו הבכירים של מימן בקבוצת מרחב ליאו מלמוד ונמרוד נוביק לבין איש העסקים שלמה בן צבי, עורכי דינו, וכן נציגי שותפו רון לאודר; כך נודע ל-TheMarker.



בפגישה ידונו הצדדים בתנאים הסופיים להשקעתם של בן צבי ולאודר כ-20 מיליון דולר בערוץ 10 תמורת כ-49% ממניות הערוץ, לאחר שכבר נחתם ביניהם מסמך עקרונות (Term Sheet) לעסקה. גורמים המקורבים למו"מ אישרו כי מדובר בישיבה שעשויה לסיים את החיפושים אחר משקיעים פוטנציאליים נוספים, אך סירבו לפרט את תנאי העסקה. "בן צבי ירכוש פחות ממחצית מניות הערוץ כהכרה בתרומתו של מימן להקמת ערוץ 10 ובמימונו השוטף לאורך תקופה ארוכה וקשה", נמסר.



בן צבי ולאודר שותפים יחדיו בקבוצת "התכלת" (76% לבן צבי, 24% ללאודר) ומחזיקים במסגרת זו בבעלות על הערוץ הדתי "התכלת" המשודר בכבלים ובלוויין וכן בשבועון "מקור ראשון". בבעלות לאודר בישראל גם חברת האולפנים וההפקות הגדולה JCS (אולפני הבירה). בעבר בדק לאודר את האפשרות להיכנס להשקעה בערוץ 10 לבדו, אך נסוג בו.



בן צבי, שעלה לישראל מאנגליה, נשוי לבתו של קונרד מוריס - מהעשירים שביהודי אנגליה. בינואר 1999 היוו בן צבי ואחיו הלל גולדבלום 20% מקבוצה שהגישה הצעה לרכוש 80% ממניות חברת ההחזקות הנדל"נית אמות השקעות, תמורת 160 מיליון דולר. בן צבי מייצג היום בארץ את קרן ההשקעות הנדל"נית הזרה אולימפיה, שהובילה את הקבוצה. הוא התמודד גם על רכישת השליטה במשביר לצרכן.



במקביל למגעים המתקדמים עם בן צבי ולאודר, ממשיכים נאמני ערוץ 10 במו"מ עם זכיינית ערוץ 2 קשת. קשת מעוניינת להיכנס לערוץ 10 בתנאי שתקבל לידיה 80% ממניות הערוץ, וזיכיונו יוארך בשנתיים נוספות (דרוש שינוי חקיקה לשם כך). ככל הידוע, למרות פגישה חשובה בהשתתפות ראשי ערוץ 10 וקשת ביום ראשון השבוע, טרם נחתם בין הצדדים מסמך עקרונות מחייב, והם ממשיכים להחליף ביניהם הצעות פשרה - שכן מימן מעוניין לשמור את עמדת השליטה לעצמו.



בענף הטלוויזיה מעריכים כי הסיכוי הטוב ביותר של ערוץ 10 להתאושש ולהחזיר את ההשקעה הכספית העצומה שנעשתה בו הוא כניסת קשת, בשל מערך התוכניות, הכוכבים, ההנהלה והחברות הבנות שלה. קשת מצדה מעוניינת במהלך זה לא פחות, בשל ההזדמנות העסקית האדירה לשדר משך שבעה ימים בשבוע, כמו גם הימנעות מההשקעה הכבדה הכרוכה בהיערכות למכרז המחודש בערוץ 2 - אשר גם במידה שתזכה תיאלץ לחלוק בשבוע השידור עם זכיין נוסף. עם זאת, נאמני ערוץ 10 ממשיכים לקדם במרץ מגעים עם גורמים נוספים ובהם כאמור בן צבי ולאודר, איש העסקים היהודי-אמריקאי לארי מייזל והמיליארדר הישראלי לשעבר חיים סבן (שמקורביו ממשיכים להכחיש את קיומם).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully