וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואיו מספקת גישה אלחוטית ל-7 ערים בסין בהן כ-30 מיליון תושבים; סמנכ"ל בחברה: "ואיו היא יותר מקופת מזומנים"

שירלי יום-טוב

5.11.2003 / 19:35

ארנון כוכבי: "אין לצפות לזינוק גדול בטווח הקרוב על רקע הפעילות בסין, מכיוון שפרישת הציוד שם איטית"; תספק תחזיות ל-2004 בשיחת הוועידה הבאה; המניה מזנקת ב-27%



לאחר חודשים ארוכים בהם מניית ואיו לא רשמה תנודות מיוחדות, היא מתעוררת היום לחיים ומזנקת ב-27% במחזור גבוה. ואיו, הפועלת בתחום טכנולוגיות אלחוטיות לחיבור בפס רחב, הודיעה היום כי נבחרה על ידי חברת התקשורת הסינית China Netcom לספק גישה אלחוטית ל-7 ערים כשב-6 מתוכן כבר הוטמעה המערכת של ואיו ואילו בעיר נוספת מתבצעת כעת פרישת המערכות.



ערים אלה כוללות אוכלוסייה של כ-30 מיליון תושבים וביניהן עיר הבירה של טיבט, לאסה, ובה כ-400 אלף תושבים, שיאן (Xian) וצ'נג דו, בה מתגוררים כ-11 מיליון תושבים.



השוק הסיני פתח בשנה האחרונה דלת עבור חברות אלחוט רבות, ביניהן גם אלווריון הישראלית. ארנון כוכבי, שחזר לאחרונה לואיו כסמנכ"ל בכיר לאסטרטגיה, אומר כי החברה נמצאת בשוק הסיני כבר מ-2001 וכי במהלך השנתיים האחרונות יצרה ואיו מערכת שיתוף פעולה עם מספר אינטגרטוריות כמו WRI שבשיתוף עמה פורשת כעת ואיו את המערכות.







ואיו שמרה על פרופיל נמוך מאוד בשנתיים האחרונות, ולמעט דו"חות רבעוניים ודו"חות מורחבים ל-SEC בהם פורטו בין היתר מעלליו של המייסד דוידי גילה וחכירת המטוסים, לא קיימה החברה כמעט שום דיאלוג עם וול סטריט. "החברה לא קפאה על שמריה בשנתיים האחרונות, והיה עדיין גרעין של מהנדסים שהמשיך לפתח את המוצר", אומר כוכבי.



לכוכבי חשוב להבהיר כי המהות העומדת מאחורי הודעת החברה מהיום היא לפתוח צוהר לתוך החברה ולהסביר כי "זו לא רק חברה שיש בה קופת מזומנים, אלא יש מאחורי הקופה הזו גם ביזנס". כוכבי מבהיר כי לאור האכזבות הרבות שסיפקה ואיו למשקיעים שלה בשנים האחרונות, החברה נוקטת כיום במשנה זהירות וכך, לדבריו, "אין לצפות לזינוק גדול בטווח הקרוב על רקע הפעילות בסין, מכיוון שפרישת הציוד שם איטית".



המטרה של ואיו היום היא להתמקד בשוק הסיני, ולדברי כוכבי "יש שם מספיק ביזנס עבור החברה". אז מה צפוי בהמשך? בשורה חיובית ראשונה היא שלאחר רבעונים ארוכים בהם הסתפקה ואיו רק בשחרור הודעה לעיתונות של הדו"חות הרבעוניים, היא תתחיל לקיים החל מהרבעון הבא (הרביעי) שיחות ועידה למשקיעים ואנליסטים. "אנחנו רוצים לחזור ולתקשר עם וול סטריט ולבנות אמון ושת"פ עם בעלי המניות", אומר כוכבי.



בשורה נוספת, שאולי נגזרת מזו הראשונה, היא שואיו צפויה לספק תחזיות לשנת 2004 מכיוון שברבעון הנוכחי כבר יש צפיות גבוהה יותר. כוכבי לא רוצה לדון במועד בו תחזור החברה לרווחיות אבל סבור שתחת ההנחה שההוצאות יישארו ברמתן הנוכחית, החברה יכולה להתאזן ברמת מכירות שנתית של 30-35 מיליון דולר. בינתיים, זו נראית מטרה רחוקה.



ואיו מעסיקה כיום 65 עובדים, מתוכם כ-35 במרכז פיתוח בהר החוצבים, 10 במשרד המכירות של החברה בבייג'ין, סין, והשאר בארה"ב.



ואיו דיווחה בשבוע שעבר על צמיחה של כ-186% בהכנסות הרבעון השלישי ל-2.2 מיליון דולר. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה הציגה החברה עלייה של 16% בהכנסות ל-4.4 מיליון דולר. העלייה בהיקף ההכנסות יוחסה בעיקר לגידול במכירות החברה בשוק הסיני, כך שהמכירות מחוץ לצפון אמריקה היוו כ-80% ממכירות החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. ההפסד הנקי של ואיו היה עדיין גבוה - 2.6 מיליון דולר או 20 סנט למניה. קופת המזומנים הדשנה של החברה הכילה בסיום הרבעון 61.6 מיליון דולר.



לאחר תקופה ארוכה בה נסחרה החברה מתחת לשווי קופת המזומנים שלה, עולה היום שווי השוק של החברה לכ-78 מיליון דולר. מניית ואיו הוסיפה כ-92% מתחילת השנה (לא כולל את העליות היום).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully