וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מגזר הפיננסים הוביל הבורסות לירידות של כ-0.6%; יצרנית התרופות לונדבק צנחה ב-16% לאחר אזהרת רווח

מני ארנון

5.11.2003 / 19:46

צמיחה חדה נרשמה במגזר השירותים בגוש היורו באוקטובר; האבטלה בספטמבר נותרה ללא שינוי ברמה של 8.8%



הבורסות באירופה רשמו ירידות במרבית המגזרים. לונדון ירדה ב-0.6%, פרנקפורט ירדה ב-0.6% ופאריס רשמה ירדה של 0.9%. הירידות בלונדון נבעו גם מציפיות המשקיעים כי הבנק המרכזי יעלה את הריבית בבריטניה בפגישתו מחר.



נתוני מקרו: נתוני האבטלה לחודש ספטמבר בגוש היורו נותרו בעינם ברמה של 8.8%. במדינות האיחוד האירופי גם כן אין שינוי בשיעור האבטלה והוא עומד על 8%.



מגזר השירותים האירופי, המגזר הגדול בכלכלת האזור, צמח באוקטובר חודש רביעי ברציפות. המדד שהתפרסם היום ע"י חברת המחקר NTC, המתבסס על סקר שנערך בקרב 2,000 מנהלי רכש במגזר, עמד באוקטובר על 56, לעומת 53.6 בספטמבר, מעל תחזיות הכלכלנים שציפו כי יעלה ל-54. נתון הגבוה מ-50 מצביע על התרחבות במגזר.



לונדבק (סימול LUN.CO), יצרנית התרופות הדנית, צנחה ב-16.1% לאחר שפירסמה אזהרת הכנסות חמורה לשנה כולה. אזהרת הרווח נבעה ממכירות חלשות בארה"ב של תרופת סלקסה לטיפול בדיכאון. לונדבק מפתחת בשיתוף עם טבע תרופה בשם רסג'לין לטיפול במחלת הפרקינסון.



BNP פאריבה, הבנק הגדול בצרפת במונחי נכסים, ירד ב-1.3%. הבנק רשם עלייה של 69% ברווח הנקי לרמה של 970 מיליון יורו (1.1 מיליארד דולר). בכך עלה על תחזיות האנליסטים. התוצאות המשופרות נזקפו לזכות התאוששות במסחר בני"ע ורווחים מהשקעות.



היום פורסם כי התובע הכללי של ניו יורק חוקר את הזרוע האמריקאית של דויטשה בנק, הבנק הגדול בגרמניה, בחשד לביצוע פעולות מסחר לא חוקיות בקרנות. מניית הבנק ירדה ב-1%.



פיליפס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה באירופה, ירדה ב-1.1%. החברה הודיעה כי תרשום הפרשות בסך 250 מיליון יורו (286.9 מיליון דולר) בחטיבת מוצרי האלקטרוניקה לצרכנים עד סוף 2005. במקביל תבצע החברה תוכנית ייעול באותה החטיבה שתחסוך לחברה עלות שנתית של 400 מיליון יורו לאורך אותה התקופה. בעקבותיה ירדו גם המתחרות אינפיניון ו-ST, ב-1.6% ו-2.4% בהתאמה.



אדידס-סלומון, יצרנית ציוד הספורט השנייה בגודלה בעולם, דיווחה היום על עלייה של 15% ברווחי הרבעון השלישי, מעל תחזיות האנליסטים. הרווח הנקי עמד על 150 מיליון יורו (172 מיליון דולר) לעומת 131 מיליון יורו בתקופה במקבילה. המניה עלתה ב-0.4%.



קרדי סוויס, הבנק השווייצי, ו-Munich Re, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, ירדו ב-2.2%, בעקבות הורדת המלצות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully