וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת ניו יורק הציגה את רשימת 8 המועמדים החדשים לדירקטוריון הבורסה - בהם מדלן אולברייט

רונן סרברניק

5.11.2003 / 19:07

מדלן אולברייט כיהנה בדירקטוריון בתקופת ריצ'ארד גראסו; בין המועמדים הנוספים: נשיאת אוניברסיטה ומנהל הכספים של משפחת רוקפלר



היום הציג היו"ר הזמני של בורסת ניו יורק (NYSE), ג'ון ריד, את רשימת המועמדים לדירקטוריון החדש של הבורסה בה נכללו שרת החוץ האמריקאית לשעבר, מדלן אולברייט, והרברט אליסון מקרן הפנסיה TIAA-CREF.



השניים הם היחידים מרשימת מועמדים בת 8 חברים אשר כיהנו ועדיין מכהנים בדירקטוריון הקודם של בורסת ניו יורק, אשר בראשו עמד ריצ'ארד גראסו לפני התפטרותו. גראסו נאלץ להתפטר ממשרתו על רקע האשמות על שחיתויות ועל ניגוד אינטרסים.



המועמדים הנוספים שהציע ריד לדירקטוריון הבורסה הם: יואן ביירד, מרשל קרטר, שירלי אן ג'קסון, ג'יימס מקדונלד, רוברט שפירו וסר דניס וותרסטון.



אם ייבחרו, יקבלו עליהם המועמדים את האחריות על נושאים רגולטורים ונושאי פיצויים ושכר, ויכהנו עד יוני 2004. לאחר בחירתם, יחליט הדירקטוריון על קבוצת הנהלה נפרדת אשר תישא באחריות לטיפול בסוגיות יומיומיות של ניהול הבורסה.



המבנה החדש, המחולק ל-2, יחליף את המבנה הקיים של 27 חברים אשר בזמנו הסכים למתן פיצויי פרישה בסך של 187.5 מיליון דולר ליו"ר לשעבר, ריצ'ארד גראסו.



היו"ר הזמני, ג'ון ריד, אמר כי: "לאחרונה כולנו הובכנו עקב מספר בעיות אשר פגעו באמינות הבורסה וחשפו צורך מהותי בשינויים. היום, אנו לוקחים צעד חשוב קדימה בדרך ליצירת ארכיטקטורה ניהולית ראויה וסטנדרטים של הפרדה ושל התנהלות עצמאית וחשופה לציבור, בדומה לזו שאנו דורשים מהחברות העצמאיות שנסחרות אצלנו".



הרברט אליסון הוא יו"ר קרן הפנסיה הענקית TIAA-CREF; סר דניס וותרסטון הוא בכיר לשעבר בבנק ג'יי.פי. מורגן; יואן ביירד עמד בראש חטיבת שדות הנפט של חברת שלומברגר ורוברט שפירו עמד בראש חטיבת המוצרים החקלאיים של חברת מונסנטו; מרשל קרטר פרש לאחרונה מניהול בנק סטייט סטריט; שירלי אן ג'קסון היא נשיאת אוניברסיטה אמריקאית; ג'יימס מקדונלד הוא מנכ"ל חברת רוקפלר אנד קומפני, אשר מנהלת את כספי משפחת רוקפלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully