וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע זימנה את גליה מאור ואיתן רף למתן הסברים על גיוס חריג בקרן נאמנות של פסגות

ניצן כהן

5.11.2003 / 13:09

טרי הזהיר את לאומי שבמידה וייתקל בהפרות חוק הייעוץ מצד הבנק - לא יהסס לנקוט באמצעים; קרן מדדים 120 של לאומי גייסה כ-1.5 מיליארד ש' ביום הראשון להשקתה



רשות ניירות ערך זימנה את ראשי בנק לאומי, איתן רף וגליה מאור, בבקשה למתן הסברים על הגיוסים הגבוהים של חברת פסגות בקרן מדדים 120 שגייסה כ-1.5 מיליארד שקל ביום הראשון להשקתה. יו"ר הרשות, משה טרי, אמר לראשי בנק לאומי כי במידה וייתקל בהפרות של חוק הייעוץ לא יהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו.



משנה למנכ"ל בנק לאומי, יונה פוגל, אמר ל-TheMarker כי בכירי הבנק קיימו שיחה עם יו"ר הרשות לניירות ערך בעקבות הבדיקה שהרשות עורכת בחודשים האחרונים סביב השקת הקרן "פסגות מדדים עד 120". "הבנק מצידו בדק את העניין ומצא כי הסיבות להצלחת הקרן הן סוג הקרן וההשקעות שהתאימו לתקופה בה הקרן הושקה. הבנק בחן עצמו שוב ושוב בהתאם לחוק הייעוץ ומצא כי הנהלים נשמרו. הבנק לא רואה פסול בעניין וימשיך להקפיד בעתיד על כל החוקים".



קרן הנאמנות פסגות מדדית 120 הושקה באמצע חודש יוני השנה וגייסה 1.7 מיליארד שקל תוך ימים בודדים. הגיוס של הקרן הוא הגדול בתולדות תעשיית קרנות הנאמנות בישראל. קרן פסגות מדדית 120 מתמחה בהשקעות באג"ח צמודות מדד מסוג גליל. בכירים בתעשיית קרנות הנאמנות אמרו עם הפרסום על היקפי הגיוסים הגבוהים כי פסגות תיאלץ לרכוש אג"ח מסוג גליל בהיקפים של למעלה מ-2 מיליארד שקל כדי לענות על מה שנקבע בתשקיף.



בכירי התעשייה הטילו אז דופי בשיקול הדעת של המשקיעים בקרן זו משום שהתשואות על הגליל היו אז אחרי השיא שלהן ולא נראה היה כדאי, לטענתם, להוציא כספים מהפקדונות השקליים שהניבו אז תשואה גבוהה יותר מאשר הגליל.



במהלך הפגישה בין רף, מאור ומשה טרי אמר טרי כי הסכומים החריגים שהקרן גייסה והנסיבות של הגיוס הביאו לתחושה כי לא ניתן לעבור לסדר היום. מאור ורף הציגו בפני טרי מסמכים שמצביעים לטענתם על שיקולים ענייניים בהשקעה בקרן זו.



רשות ניירות ערך הבהירה לראשי בנק לאומי כי עליהם לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי להבהיר לפקידי הבנק את מגבלות החוק ומגבלות חוק הרשות הייעוץ. בנוסף, הזהיר טרי את ראשי הבנק כי במקרה של הפרת חוק הייעוץ לא יהסס לנקוט באמצעים העומדים לרשות הרשות לני"ע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully