וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצבא תרכוש מא. לוי מרכז לוגיסטי בצרפת ב-30 מיליון יורו

יורם גביזון

6.11.2003 / 7:37

ההשקעה במרכז בצרפת תגדיל את המינוף של נצבא החזקות בגובה ההון העצמי שיושקע בעסקה - 5-6 מיליון יורו



חברת הנדל"ן נצבא החזקות תרכוש מחברת א. לוי מרכז לוגיסטי בפאריס תמורת 30 מיליון יורו. נצבא החזקות נשלטת על ידי נצבא התנחלות שבבעלות חברי אגד וגמלאיו. יו"ר אגד הוא אריה פלדמן. השליטה בנצבא התנחלות נרכשה במארס 2003 על ידי חברה משותפת של קבוצת משקיעים המיוצגת על ידי עו"ד שאול ברגרזון (60%) וקואופרטיב אגד (40%) תמורת 160 מיליון דולר. עסקת הרכישה לא הושלמה עקב תביעה של בעלי מניות באגד הטוענים כי העסקה מקפחת, נעשתה שלא כדין ובניגוד לתקנת הציבור.



ההחלטה על רכישת המרכז הלוגיסטי בצרפת התקבלה בתמיכת חברת גמול, המחזיקה ב-12.3% ממניותיה של נצבא החזקות, ובהתנגדות חברת גרנית, המחזיקה ב-9.8% ממניותיה. גמול שותפה להליך המשפטי נגד העסקה; תמיכתה בעסקה אתמול עשויה לאותת על רצונה של גמול, שעברה לשליטת אמנון ברזאני ומשפחת יונה, להשתלב בגרעין השליטה החדש בנצבא התנחלות במקום פויו זבלודוביץ שפרש ממנו, וקבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, שנסוגה באחרונה מכוונתה להשקיע בנצבא על רקע החשש כי האשראי של קבוצת נצבא ייחשב אשראי של קבוצת תשובה.



ההשקעה במרכז בצרפת תגדיל את המינוף של נצבא החזקות בגובה ההון העצמי שיושקע בעסקה - 6- 5 מיליון יורו. יתרת ההשקעה בעסקה תמומן בהלוואה ללא זכות חזרה לנצבא.



בעלי השליטה בנצבא החזקות החליטו להעדיף את התשואה הצפויה בהשקעה הממונפת בצרפת - 20% עד 25% על ההון המושקע - על פני הסיכוי שחברת הדירוג מעלות תוריד את דירוג האשראי של החברה. מעלות הפחיתה במחצית יולי 2003 את הדירוג של איגרות החוב שהנפיקה נצבא החזקות מ-AA ל-A, וציינה כי היא ממשיכה לבדוק את הדירוג של האיגרות. מעלות הסבירה שיחסי כיסוי החוב של החברה נמוכים בהשוואה לחברות נדל"ן אחרות בקבוצת הדירוג AA. נצבא החזקות הפסידה 78 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2003 לעומת רווח של 21 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2002.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully