וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב מוזס רכש 41.5% מחברת ויטה פרי גליל תמורת 29 מיליון שקל

רותם שטרקמן

6.11.2003 / 9:22

נחתמה העסקה בין צינה לבין חברת I3, שלאחריה יחזיק כל צד ב-41.5% מהמניות; העסקה משקפת לוויטה שווי של 70 מיליון שקל, לעומת שווי בורסאי של 24 מיליון שקל



חברת צינה שבבעלות זאב מוזס הגדילה אתמול את השקעתה בחברת ויטה פרי גליל והפכה לבעלת שליטה בחברה. אתמול נחתמה העסקה בין צינה לבין בעלת השליטה בוויטה, חברת I3, שלאחריה יחזיק כל צד ב-41.5% ממניות ויטה. צינה תשקיע עוד 12.5 מיליון שקל, בנוסף על 21 מיליון שקל שכבר השקיעה בחברה בעבר, מהם 7.5 מיליון שקל תשלם ל-I3 ו-5 מיליון שקל תשקיע בוויטה עצמה. העסקה משקפת לוויטה שווי של 70 מיליון שקל, לעומת שווי בורסאי של 24 מיליון שקל.



ב-2001 העניקה צינה ל-I3 הלוואה של 18 מיליון שקל, ועתה, לאחר שההלוואה צברה ריבית, היא שווה 21 מיליון שקל. במסגרת הסכם ההלוואה הישן ניתנה לצינה זכות להמיר את ההלוואה ל-20% ממניות ויטה. לפי ההסכם החדש שבו תוסיף צינה עוד 7.5 מיליון שקל, היא תקבל בסך הכל 41.5% מהמניות (כולל ה-20% מההסכם הקודם). שתי החברות התחייבו להשקיע עוד 5 מיליון שקל כל אחת בוויטה.



בנוסף, תמחה I3 לטובת צינה חצי מהלוואת בעלים שהיא העניקה לוויטה בהיקף של 15 מיליון שקל. כך שבסיכום תקבל צינה חצי מדבוקת השליטה בהשקעה של 28.5 מיליון שקל והלוואה של 5 מיליון שקל. ויטה תהיה חייבת לצינה 12.5 מיליון שקל. מנכ"לית ויטה אסתר אלדן עזבה אתמול את תפקידה בחברה. מי שיחליף אותה בתפקיד המנכ"ל יהיה אייל קהן, מנכ"ל צינה. תפקיד היו"ר יישאר אצל I3, ואביב אלגור מבעלי I3 ימשיך למלא אותו.



צינה היא אחת החברות הנזילות במשק בשל מימוש מניות ידיעות אחרונות שהיו בבעלות מוזס. החברה מעורבת בעסקי דפוס (דפוס גרפוליט) ותקשורת. בין היתר מחזיקה צינה במניות ערוץ המוסיקה (24) בערוץ הופ ובערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק.



I3 שולטת גם בחברת צנורות המזרח התיכון. מאז שילמה I3 כ-90 מיליון שקל על ויטה היא לא הצליחה להביאה לרווחיות, והחברה הציגה תוצאות עסקיות מאכזבות. בעבר הצהירו מנהליה כי הם מתכננים להפוך לשחקן מרכזי בשוק המזון, ולהתחרות בתנובה, אסם ועלית שטראוס, אך דבר זה לא קרה. גם אתמול אמרו מקורבים כי כניסתה של צינה מחזקת את המבנה הפיננסי של החברה במטרה להתחרות על "המגרש של הגדולים", אך אמירה זו טעונה הוכחה.



ויטה נכשלה השנה גם בניסיון להנפיק אג"ח בשוק ההון, בשל הון עצמי נמוך, מבנה פיננסי רעוע וחובות גדולים לבנקים. בנוסף, הסתבכו בעלי השליטה ב-I3 לפני חודשים אחדים בחקירת רשות ני"ע בשל פעילותם בחברת צנורות המזרח התיכון.



ויטה עוסקת בייצור ירקות ופירות קפואים ומשומרים, וכן ריבות ורטבים במפעלה בחצור הגלילית. בנוסף, מייצרת ויטה מרקים ואבקות תיבול במפעל בבאר טוביה, שנפתח בקיץ 2003 בהשקעה של 2 מיליון שקל. הכנסותיה הסתכמו ב-210 מיליון שקל ב-2002 וההפסד הנקי היה 13 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2003 הסתכמו ההכנסות ב-128 מיליון שקל וההפסד היה 7.4 מיליון שקל.



בספריה של ויטה רשומים המוניטין המופחתים של החברה בשווי 57 מיליון שקל. לוויטה יש הערכת שווי שהוכנה על ידי משרד הייעוץ הכלכלי זינגר את אבן, שעל פיה שווים המוניטין 82 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully