וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויזה ארה"ב הפסידה 1.4 מיליארד דולר בשנה האחרונה בעקבות יישוב תביעות

סוכנויות הידיעות

6.11.2003 / 15:35

החברה נאלצה לבקש מימון מבעליה - הבנקים הגדולים בארה"ב - כדי לפצות על מחסור במזומנים, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



ויזה USA, חברת כרטיסי האשראי הגדולה בעולם, ספגה הפסדים של 1.4 מיליארד דולר בשנת הכספים האחרונה, בשל פיצויים ששילמה כדי ליישב תביעת לקוחות נגדה. החברה נקלעה לקשיי מזומנים ונאלצה לפנות לחלק מבעליה - כמה מהבנקים הגדולים בארה"ב - כדי לקבל מימון, דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



ויזה היא ארגון שאינו למטרות רווח, הנמצא בבעלות 14 אלף בנקים החברים בו. הבנקים מנפיקים כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב מזומנים (debit) תחת המותג ויזה. החברה איננה מחויבת בהצגת תוצאותיה הפיננסיות, והנתונים דווחו על ידי "וול סטריט ג'ורנל" בהתבסס על מקורות פנימיים ועל חישובים הנובעים מדיווחים של הבנקים החברים בויזה.



המימון נעשה באמצעות הקדמת תשלום דמי חברות של הבנקים, בהם בנק וואן, וולס פארגו ובנק אוף אמריקה, לויזה. ההלוואות ניתנו עד אוקטובר, בתמורה לכך שויזה קבעה מדיניות מחמירה יותר לבנקים קטנים שמבקשים לבטל חברותם בה - על ידי הטלת "קנס יציאה".



ויזה הסכימה במאי לשלם 2 מיליארד דולר כדי ליישב תביעה בשווי 39 מיליארד דולר שהגישו נגדה הקמעונאיות המובילות בארה"ב. אלו תבעו את ויזה בטענה כי גבתה עמלות מופרזות. הסכם הפשרה מחייב את ויזה, בדומה למתחרתה מאסטרקארד, להפחית את העמלות שהן גובות מקמעונאיות על עסקות בכרטיסי חיוב (debit), ויפגע בהכנסות של בנקים הנהנים מעמלות על עסקות אלו. מאסטרקארד שילמה מיליארד דולר כדי ליישב תביעה דומה.



4 מיליון קמעונאים בארה"ב, בהם רשתות כוול-מארט, סירס וסייפוויי טענו כי חברות האשראי מאלצות אותן לכבד את כרטיסי חיוב העו"ש (Debit) שלהן, וגובות מהן עמלות מופרזות על שימוש בהם. כרטיסי חיוב עו"ש (Debit) הם כרטיסים שמושכים תשלום היישר מחשבונות העו"ש של מחזיקיהם, בניגוד לכרטיסי אשראי, אשר משולמים בחשבון נדחה כחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully