וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביצועים חסרי תקדים בקופות הגמל באוקטובר

שלומי שפר

7.11.2003 / 9:32

המסלול מוטה המניות של פסגות-אופק רשם תשואה של כ-33% מתחילת השנה. הקופות הפרטיות השיגו מתחילת השנה תשואה של יותר מ-20%. תשואה ריאלית של 2.5% בקופות הבנקאיות

חודש אוקטובר היה אחד הטובים ביותר בשוק ההון בשנים האחרונות. מדד המעו"ף זינק בכ-9%, התל טק המריא ב-17% והאג"ח השקלי עלה ב-1.4% בממוצע, כאשר איגרות החוב הארוכות מסוג שחר קפצו בכ-3.5%. גם המדד השלילי בשיעור חצי אחוז שנרשם בספטמבר, ושעל פיו מחושבת התשואה הריאלית של אוקטובר, תרם לביצועי הקופות הנמדדים ריאלית. גם הציבור הרחב, שברובו המכריע עדיין לא פעיל בבורסה המקומית באופן ישיר, נהנה החודש מהביצועים המרשימים הללו באמצעות חסכונותיו בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות. הביצועים הנאים של רוב הקופות גרמו לעמיתים מעט נחת לאחר שבשנה שעברה, שהיתה אחת הגרועות בשוק ההון בעשור האחרון, נרשמה תשואה שלילית של 7% בממוצע לקופות הגמל.

שלוש קופות הגמל של אייפקס (גמל, השתלמות ופיצויים), המנוהלות בידי רמי שלום, כבשו את המקום הראשון (לא כולל קופות מוטות מניות, המסוכנות יותר) כשהשיגו באוקטובר תשואה ריאלית של כ-6.5% וכ-22% מתחילת השנה. קופות הגמל של פסגות-אופק, בניהולה של מאירה גזית, מנוהלות כקופות גמל מסלוליות, כלומר קופות בהן בוחר המשקיע את רמת החשיפה שלו למניות. המסלול מוטה המניות של פסגות-אופק השיג באוקטובר תשואה מרשימה של כ-9%, המסלול הסולידי השיג תשואה של 2.1%, והמסלול הגמיש השיג תשואה של כ-3.1%. מתחילת השנה עומדת התשואה במסלול המנייתי ביותר בפסגות-אופק על 33%. דמי הניהול של הקופה הם נמוכים יחסית, ועומדים על 1% בלבד.

קופות הגמל של הברוקרים הפרטיים ממשיכות להציג תשואה עודפת על קופות הבנקים. פרט לאייפקס, הציגו גם הקופות של אקסלנס וסולומון תשואות נאות של כ-3.8% באוקטובר, וכ-21%-22% מתחילת השנה.

קופות הבנקים הגדולות נהנו מתשואות של כ-2.5%. גדיש, הקופה הגדולה בארץ המנהלת נכסים בהיקף של 16 מיליארד שקל, השיגה תשואה ריאלית של 2.5% ו-14.6% מתחילת השנה. תמר של דיסקונט, המנהלת כ-9 מיליארד שקל, השיגה תשואה של 2.8% באוקטובר ו-13.9% מתחילת שנה. תשואות קופה"ג מורג של בנק מסד הגיעה ל-3%, ושאר קופה"ג של בנק המורים השיגו תשואות של 2.7%-2.8% באוקטובר ו-14%-15% מתחילת השנה.

גם שאר קופות הגמל השיגו תשואות מצוינות, ובאופן טבעי הקופות המתמחות במניות בלטו החודש בהישגיהן בשל העליות החדות שנרשמו בשוק המניות. דינמית מניות וכנרת מניות (קרן השתלמות) של בנק הפועלים השיגו תשואות ריאליות של 5.4% ו-4.7% בהתאמה. תעוזה, קופה"ג מוטת המניות של הבינלאומי, השיגה תשואה ריאלית של 5.2% ו-23% מתחילת השנה.

מהנתונים המצטברים עולה כי ההשקעה הגרועה ביותר מתחילת השנה היתה בקופות המתמחות במט"ח. דינמית מט"ח של הפועלים השיגה מתחילת השנה תשואה מזערית של 0.4%, וגמל מט"ח של הלמן אלדובי עלתה מינואר רק ב-4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully