וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינוי דיק כדירקטור ב-YES בניגוד לרישיון

ערן גבאי

6.11.2003 / 16:22

בזק תפנה למשרד התקשורת כנדרש על פי הרישיון הכללי. הממונה על ההגבלים לא רואה כל פסול במינוי. ועעדת המינויים של בזק המליצה על אילן בירן להחליף את ברודט כיו"ר יס

ועדת המינויים של דירקטוריון בזק אישרה היום את מינויו של מנכ"ל בזק אמנון דיק כדירקטור ב-YES. המינוי אושר על פי הבנות שהושגו עם משרד התקשורת בנושא. אתמול דיווחנו על ההבנות שהושגו בין ראשי בזק לבין שר התקשורת, אהוד אולמרט, שאיפשרו את המינוי היום. השר אולמרט אמר היום לעיתונאים כי הוא אינו רואה כל בעיה בכך שמנכ"ל בזק ישמש כדירקטור בחברה בת. גם דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים, אמר אתמול שהוא אינו רואה כל פסול במינוי מנכ"ל בזק כדריקטור בחברות הבנות בקבוצה, כל עוד לא מדובר בבקשה להתמנות כיו"ר בחברה בת.

משרד התקשורת טען אתמול באופן רשמי כי מועמדותו של דיק לשמש כדירקטור ב-YES לא הוגשה לאישור המשרד וכי הבקשה מנוגדת לרישיון הנוכחי של בזק. "לכשהתקיימו הדיונים לקביעת רישיון חדש לבזק תוכל הבקשה לשוב ולעלות", נקבע בהודעת המשרד.

עד כה התנגד המשרד לכך שמנכ"ל בזק ישמש כדירקטור בחברות הבנות, מכוח ההפרדה המבנית המחויבת בין בזק לבין החברות הבנות. אילן בירן, מנכ"ל בזק לשעבר, ניסה מספר פעמים לקבל אישור לשמש כדירקטור בחברות הבנות, ואף ביקש בעבר להתמנות כיו"ר של החברות הבנות פלאפון או YES - אך נענה בשלילה.

זו פעם ראשונה שמנכ"ל בזק מכהן כדירקטור בחברת בת של בזק. בזק תפנה כעת למשרד התקשורת באשר למינוי, כנדרש על פי הרישיון הכללי לגבי עובדי בזק המתמנים לדירקטורים בחברות בנות.

ועדת המינויים של דירקטוריון בזק המליצה בישיבתה היום גם על אילן בירן כמועמד לתפקיד יושב ראש חברת הלוויין YES. יו"ר חברת הלוויין הנוכחי, דוד ברודט, מסיים כהונה של כ-5 שנים בתפקיד והביע רצונו לסיים את תפקידו. דוד ברודט כיהן כיו"ר מיזם הלוויין מימיו הראשונים.

תקנון YES קובע שזכותו של בעל המניות הגדול ביותר בחברה - בזק המחזיקה ב-49.9% ממניות YES) להמליץ על מועמד לתפקיד יושב ראש החברה. בירן שימש עד לאחרונה כמנכ"ל בזק וקודם לכן כיהן כמנכ"ל משרד הביטחון.

כמו כן, אושר מינוי אליק רום כסמנכ"ל משאבי אנוש וארגון בבזק. רום שימש עד לאחרונה כסמנכ"ל קבוצת כתר פלסטיק לתחומי פיתוח המטה ומשאבי אנוש. רום יחליף את גדעון קדוסי שכיהן כסמנכ"ל משאבי ניהול. קדוסי ימשיך בבזק בתפקיד בכיר בדרג סמנכ"ל, והוא מיועד לעמוד בראש המערך העסקי של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully