וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצבא תשעבד נכסים בשווי 480 מיליון שקל לטובת גיוס 200 מיליון שקל באג"ח; מעלות העלתה הדירוג ל-AA מינוס

הרצל לקס

6.11.2003 / 18:42

השעבוד איפשר למעלות להעלות את דירוג החברה שעמד על A; חברת הדירוג: "בשנים האחרונות חלה הרעה בחוסן הפיננסי של החברה"; הכסף שיגויס יושקע בנדל"ן מניב בחו"ל



נצבא החזקות תשעבד נכסים בשווי 480 מיליון שקל כנגד גיוס 200 מיליון שקל באג"ח שישמש אותה לפעילות השקעה בנדל"ן מניב באירופה וצפון אמריקה. ההיקף הגבוה של הנכסים המשועבדים איפשר לחברת הדירוג מעלות להעלות את דירוג החוב של החברה מ-A ל-AA מינוס.



מעלות הורידה ביוני את דירוג החברה מהרמה אותה העניקה כעת ל-A, לאחר שהצביעה על הרעה בסביבה העסקית שלה ובנתוניה הפיננסיים. היום מסבירים במעלות כי בהחלטת הדירוג הקודמת לא התחשבו בהשלכות רכישת השליטה הצפויה בידי קבוצת ברגזון-אגד, בשל העיכובים בהשלמתה שנגרמו בעיקר בשל העתירה כנגד העסקה אותה הגישו 30 בעלי מניות נצבא התנחלות, בעלת השליטה הנוכחית בנצבא החזקות.



בדירוג מהיום מתחשבים האנליסטים שאול בן שימול ופרד גניה בהשלכות העברת השליטה, ומציינים כי לחברה מיצוב עסקי גבוה בהתחשב בפיזור נכסיה, במיקומם המוצלח ובהיקפם, וכן באיכות הלקוחות - בעיקר אגד האחראית לכ-30% מההכנסות. במעלות מציינים כי החברה מתכוונת להיכנס לתחום ייזום הבנייה למגורים בהיקף של כ-800 יחידות דיור, ולהשקיע בנדל"ן מניב בחו"ל - המניע העיקרי לגיוס החוב. המדרגים מוסיפים, עם זאת, כי הכניסה לתחומים חדשים אלו בהם אין לחברה ניסיון עסקי, והמושפעים לרעה מהמצב הבטחוני, עלולים להוסיף לסיכון העסקי של החברה. מאידך גיסא, מלאי הקרקעות הגדולות שישמשו אותה לבנייה בארץ, והרשומים כיום בערכים היסטוריים נמוכים, יוצרים סיכוי לרווח גבוה.



מצבה הפיננסי של נצבא איתן פחות. להערכת מעלות חלה במצב זה הרעה, שכן חלק ניכר מנכסי נצבא אינו מניב תזרים מזומנים משמעותי והתחייבויותיה הפיננסיות גדלו בשנתיים האחרונות בכ-250 מיליון שקל. לאור כל האמור מחזירים במעלות לחברה את הדרוג של AA מינוס, בכפוף למגבלות של יחס חוב פיננסי לתזרים תפעולי של 11.5 שיופיע בשטר האג"ח ושייבחן בידי מעלות לאורך השנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully