וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: "צו הקפאת הליכים דינו כדין צו פירוק לכל דבר ועניין"

אמיר הלמר

6.11.2003 / 19:02

השופטת ורדה אלשיך קבעה כי מועד מתן צו הקפאת הליכים הינו המועד הקובע לצורך ביצוע פעולות קיזוז בין נושה לחייב



"אמור מעתה: צו הקפאת הליכים דינו כדין צו פירוק לכל דבר ועניין", כך קובעת היום השופטת ורדה אלשיך בהחלטתה שלא לאפשר לרוכשי דירות בפרויקט שנבנה על ידי חברת רובננקו לקזז מחובם לחברה בגין רכישת הדירות את הפיצוי המוסכם שנקבע בהסכמים בעקבות איחור במסירת הדירות.



המדובר במחלוקת שנפלה בין נאמן חברת רובננקו, רו"ח חיים קמיל, לבין 33 רוכשי דירות בפרויקט רובננקו בפארק בהוד השרון.



הרוכשים, שקיבלו את דירותיהם באיחור עקב כניסתה של החברה להקפאת הליכים, שבמהלכה הושלם הפרויקט, דרשו מהנאמן לאפשר להם לקזז מהתשלום האחרון אותו היו חייבים לחברה את סכום הפיצוי המוסכם שנקבע בהסכמי הרכישה בגין איחור במסירת הדירות.



קמיל, באמצעות עו"ד אביחי ורדי, התנגד לביצוע הקיזוז, וטען כי על המקרה חל סעיף 74 לפקודת פשיטת הרגל שמתיר קיזוז בין חובות הדדיים של חייב ונושה, אך רק במקרה של חובות שהיו קיימים בעת מתן צו כינוס הנכסים.



קמיל טוען לעניין זה כי ניתן לעשות שימוש בסעיף 74 גם בעת הקפאת הליכים, וכי המועד הקובע לצורך קביעת החובות הניתנים לקיזוז בין הנושא לחברה הינו מועד מתן צו הקפאת ההלכים. מאחר שהחוב בגין מסירת הדירות באיחור התגבש לאחר מתן הצו, טען קמיל כי לא ניתן לבצע קיזוז לפי החוק.



הרוכשים, באמצעות עו"ד עודד נאמן, טענו כי מועד מתן צו הקפאת הלכים אינו "המועד הקובע" לצורך סעיף 74 לפקודת פשיטת רגל, שכן מועד זה יכול להיות רק מתן צו פירוק או צו פירוק זמני. משכך, טענו הרוכשים גם אם מסירת הדירה נעשתה לאחר מתן צו הקפאת ההלכים, ניתן בכל זאת לבצע את הקיזוז.



השופטת אלשיך מנתחת את הפסיקה האחרונה בתחום, וקובעת כי דין צו הקפאת הליכים כדין צו פירוק לכל דבר ועניין. לדבריה, מועד נתינתו הוא המועד הקובע לצורך הפעלת סעיף הקיזוז בפקודת פשיטת הרגל.



גורמים משפטיים בכירים אמרו כי לאמירה של אלשיך, לפיה "צו הקפאת הליכים דינו לכל דבר ועניין כצו פירוק", יכולות להיות השלכות משמעותיות על כל דיני הקפאת ההליכים.



כך, ציינו אותם גורמים כי בעת פירוק חדלים האורגנים של החברה באופן אוטומטי מלשמש בתפקידם, כאשר בעת הקפאת הליכים הם ממשיכים בתפקידם. כמו כן, לדבר חשיבות בנוגע לעובדי החברה, שכן מתן צו פירוק משמעו פיטורי כל עובדי החברה, בניגוד למתן צו הקפאת הליכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully