וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני וברטלסמן אישרו את כוונתן למזג את חטיבות המוסיקה על רקע הירידה המתמשכת במכירות בשוק

מני ארנון

6.11.2003 / 22:42

החברה המאוחדת - סוני בי.אם.ג'י - עשויה להיות השנייה בגודלה בשוק המוסיקה; תהיה בבעלות שווה של החברות



חברות המוסיקה ברטלסמן הגרמנית וסוני היפאנית אישרו היום את כוונתן לערוך איחוד ביניהן. סוני היא החברה השנייה בגודלה בתעשיית המוסיקה וברטלסמן היא החמישית בגודלה.



החברה החדשה תיקרא סוני בי.אם.ג'י והיא תהיה בבעלות שווה של החברות. האיחוד בפעילות החברות יהיה רק בתחום המוסיקה המוקלטת. בפעילות ההוצאה לאור, ההפצה והייצור לא יהיה שיתוף פעולה בין החברות.



מנכ"ל החברה המאוחדת יהיה אנדרו לאק, מנכ"ל סוני בהווה. מנכ"ל ברטלסמן, רולף שמידט-הולץ, יכהן כראש הדירקטוריון.



נתח החברה המאוחדת בשוק התקליטים עשוי להיות בשיעור של 25.2%, לעומת 25.9% של החברה הגדולה בשוק, יוניברסל מיוזיק גרופ. בגלל גודלה של החברה החדשה, עשוי המיזוג לעמוד לבחינה על ידי רשויות ההגבלים העסקיים באירופה ובארה"ב.



מגמת איחוד חברות המוסיקה באה על רקע מצבו העגום של שוק המוסיקה בשנים האחרונות, בעקבות הפופולריות של תוכנות הורדת קבצי המוסיקה באינטרנט. בימים אלה בוחנת טיים וורנר אפשרות מכירה של עסקי התקליטים שלה ל-EMI. המיליארדר האמריקאי חיים סבן ויו"ר סיגראם לשעבר, אדגר ברונפמן הבן, הם בין המתחרים האפשריים על רכישתה של וורנר מיוזיק, אמרו מקורות יודעי דבר השבוע.



שוק המוסיקה מוערך היום בכ-31 מיליארד דולר. על פי תחזית המיוזיק וורלד ריפורט 2003, הכנסות הענף יקטנו ב-6% ב-2003 וב-2.1% ב-2004.



חברת ברטלסמן, שהיא חברת המדיה השנייה בגודלה באירופה, דיווחה בחודש ספטמבר, כי הפסדיה בחצי הראשון של השנה היו 117 מיליון יורו, לעומת הפסדים של 45 מיליון יורו בתקופה המקבילה. מוקדם יותר השנה נכשלו מגעי החברה לאיחוד בינה לבין חטיבת המוסיקה של טיים וורנר. כמו כן, כשלה גם בנסיונה להתאחד עם חברת EMI בשנת 2001. החברה פיטרה כ-1,100 עובדים ב-2001.



חטיבת המוסיקה בסוני היפאנית מהווה כ-7% מסך מכירות החברה. החברה הודיעה, כי בכוונתה לפטר כ-1,000 עובדים מהחטיבה, המהווים כ-10% מכוח העבודה.



בכירים בחברת סוני אמרו כי בכוונת החברה להגדיל את הצע המוסיקה שלה באינטרנט, לאור הביקוש הגדול בשוק זה, ששוויו עשוי להיות כ-2 מיליארד דולר ב-2007.



לכל חמש החברות הגדולות (יוניברסל, סוני, וורנר, EMI וברטלסמן) יש הסכמים למכור מוסיקה באינטרנט דרך אתרים iTunes של חברת אפל, נפסטר של חברת רוקסיו, רפסודי של חברת רילנטוורק ומיוזיק מטץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully