וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמנת דחייה באיום השביתה ליום רביעי: האוצר הסכים להצעת בית הדין לעבודה ומחכה לתשובת ההסתדרות

אמיר טייג

7.11.2003 / 12:02

דיון נוסף בבית הדין נקבע ליום רביעי ב-21:00; הצעת ביה"ד: עד לדיון - ההסתדרות תנסח את כל דרישותיה ותגישן לאוצר שיתייחס לכל דרישה; בין הצדדים הוסכם כי ההליך לא יוגדר כגישור



לאחר משא ומתן לילי בלשכת נשיא בית הדין לעבודה, עדיין אין הסכמות בין ההסתדרות לממשלה, אם כי האוצר הסכים להצעת בית הדין להמשיך את המשא ומתן ולדחות את איום השביתה. ההסתדרות עדיין לא נתנה הסכמתה, ומתכוונת לעשות כן היום בשעות הבוקר.



לפי הצעת בית הדין שעומדת על הפרק, שני הצדדים ייכנסו למהלך של משא ומתן, אשר הוסכם ביניהם שלא יוגדר כהליך של גישור, כלומר - הצדדים לא יהיו מחויבים לתוצאותיו. נציגי ההסתדרות ימציאו לאוצר, מוקדם ככל הניתן, רשימה של נושאים בנושא הפנסיה אותם הם מבקשים להקפיא וכן ישיבו לשאלות משרד האוצר בכל הנוגע לנושאים שהועלו עד כה במשא ומתן. במקביל יגיש האוצר את הצעותיו לגבי הסעיפים שיוקפאו ברפורמת השינויים המבניים במשק.



על פי ההליך המוצע תתקיים פגישה נוספת ביום שלישי שבה יציגו נציגי האוצר את עמדתם בכל הנושאים שיועלו על ידי ההסתדרות במסגרת המסמך. בתוך כך תסכים ההסתדרות שלא לשבות עד יום רביעי הקרוב, שבו יתקיים בשעה 21:00 דיון נוסף בבית הדין לעבודה. באוצר ביקשו להדגיש כי חוק הפנסיה אשר כבר אושר בכנסת לא יעמוד מבחינתם לדיון מחודש.



אתמול בשעה 19:30 בערב החלה הפגישה במשרדו של נשיא בית הדין לעבודה, סטיב אדלר. בפגישה נכחו שר האוצר, בנימין נתניהו, ראש אגף התקציבים, אורי יוגב ונציגי פרקליטות המדינה. מטעם ההסתדרות הגיעו היו"ר עמיר פרץ, שלמה שני, יו"ר האיגודים המקצועיים, ונציג משפטי של ההסתדרות. מחוץ לבית הדין התאספו נציגי הוועדים הגדולים, אשר מלווים את יו"ר ההסתדרות במהלך המשא ומתן.



לאחר תום הפגישה בין נשיא בית הדין והצדדים, תוכנן דיון בפני שבעה שופטי בית הדין לעבודה, אך בגלל שהושגה התקדמות מסוימת בין הצדדים, נדחה הדיון לפי שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully